رادیو فردا : ارتباط جولیانی با گروه‌های خارجی برای تصدی وزارت خارجه «مشکل‌ساز» است

0
962

ارتباط جولیانی با گروه‌های خارجی برای تصدی وزارت خارجه «مشکل‌ساز» است

 رادیو فردا، هجدهم نوامبر ۲۰۱۶:…  رودی جولیانی از جمله گروهی از سیاستمداران آمریکایی، جمهوری‌خواه و دموکرات بود که ضمن دریافت پول از سازمان مجاهدین خلق برای حذف نام این سازمان از فهرست گروه‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا فعالیت می‌کردند. این سازمان به خاطر ترور چند شهروند آمریکایی در دهه هفتاد میلادی و حملات مسلحانه متعدد … 

Guliani Maryam Rajavi Mojahedin Khalq terroristsNational Security: Could Maryam Rajavi (Mojahedin Khalq) blackmail her friends in high places – Rudi Giuliani, John Bolton and Newt Gingrich

Iraq: Saddam used Mojahedin Khalq (MKO, MEK, Rajavi cult) to suppress the Iraqi people

لینک به منبع

ارتباط جولیانی با گروه‌های خارجی برای تصدی وزارت خارجه «مشکل‌ساز» است

رودی جولیانی، نامزد اصلی دونالد ترامپ برای وزارت خارجه در گذشته مشاور دولت‌ها، گروه‌ها و شخصیت‌های خارجی بوده و برای موسسات امنیتی و لابی‌هایی کار کرده که مشتریان آنها با دولت آمریکا روابط دشواری داشتند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در مورد کارنامه آقای جولیانی می‌نویسد هر چند او شخصا در عرصه لابی‌گری فعال نبوده ولی سال‌ها برای شرکت‌هایی کار کرده که برخی از مشتریان آنها افراد، گروه‌ها و دولت‌هایی هستند که با حکومت آمریکا منافع متضادی دارند. او در عین حال از جمله طرفداران حذف نام سازمان مجاهدین خلق از فهرست گروه‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا بود.

شهردار سابق نیویورک به خاطر کمک‌های مالی برخی دولت‌ها و شرکت‌های خارجی به بنیاد کلینتون از هیلاری کلینتون نامزد حزب دمکرات انتقاد کرده بود ولی همین انتقادها شامل حال او نیز می‌شود.

آقای جولیانی ماه اوت در مصاحبه‌ای به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «عملکرد خانم کلینتون در چارچوب بنیاد و تمام کمک‌ها و لطف‌های غیررسمی وزارت خارجه به ارزش صدها میلیون دلار در دوران وزارت او به نظر من نقض آشکار قانون و استفاده از مقام دولتی برای منافع شخصی است.»

اما خانم کلینتون در مقام وزیر خارجه از برخی از فعالیت‌های رودی جولیانی، از جمله سفرش به بلگراد و ملاقات با رهبران یک حزب سیاسی صربستان که از متحدان سابق اسلوبودان میلوسویچ بود به شدت انتقاد کرد. او در یکی از‌ ایمیل‌های خود در آوریل ۲۰۱۲ نوشت «این انزجار برانگیز است.»

همزمان با سفر آقای جولیانی، سفارت آمریکا در بلگراد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در انتخابات صربستان جانبداری نمی‌کند. رهبر همان حزبی که آقای جولیانی با او ملاقات کرده بود اکنون در راس دولت صربستان است.

یکی از همکاران سابق رودی جولیانی ضمن دفاع از فعالیت‌های بین‌المللی او گفت در حال حاضر آقای جولیانی فقط یک قرار داد خارجی دارد که با حکومت کلمبیا است. او افزود در صورت انتصاب به مقام وزیر خارجه آقای جولیانی تمامی فعالیت‌های خود در بخش خصوصی را علنا منتشر خواهد کرد.

آقای جولیانی حاضر نشد در این زمینه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت‌وگو کند. اما در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز که روز سه‌شنبه منتشر شد آقای جولیانی گفت هیچگاه برای هیچ گروه یا شرکت خاصی چه خارجی و چه غیره کار لابی‌گری نکرده است. او از فعالیت شرکت مشاوره خود در قطر و پولی که به خاطر حمایت از مجاهدین خلق دریافت کرده بود، حتی در دورانی که مجاهدین خلق در فهرست گروه‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا بودند، دفاع کرد.

رودی جولیانی از جمله گروهی از سیاستمداران آمریکایی، جمهوری‌خواه و دموکرات بود که ضمن دریافت پول از سازمان مجاهدین خلق برای حذف نام این سازمان از فهرست گروه‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا فعالیت می‌کردند. این سازمان به خاطر ترور چند شهروند آمریکایی در دهه هفتاد میلادی و حملات مسلحانه متعدد علیه حکومت جمهوری اسلامی ایران گروهی تروریستی قلمداد می‌شد. در سال ۲۰۱۲ و دوره وزارت خارجه هیلاری کلینتون این سازمان از فهرست گروه‌های تروریستی حذف شد و دولت آمریکا اعلام کرد مجاهدین خلق حداقل در یک دهه گذشته هیچ اقدام تروریستی انجام نداده است.

در آن زمان آقای جولیانی در مصاحبه‌ای با مجله تایمز گفت: «مناسبات من با آنها کاملا علنی است.»

او در بخشی از این مصاحبه گفت: «من در سراسر جهان دوستانی دارم و این موضوع جدیدی نیست. وقتی کسی شهردار می‌شود به سیاست خارجی نیز علاقمند می‌شود. پس از پایان دوران شهرداری بخش اعظم فعالیت من در زمینه‌های حقوقی و امنیتی در نقاط مختلف جهان بوده است.»

در سال ۲۰۱۶ آقای جولیانی به عنوان مشاور ارشد و رییس بخش امنیت سایبری یک موسسه بزرگ لابی‌گری به نام گرینبرگ تراوریگ مشغول کار بوده و علاوه بر این در حمایت از کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، چه در رسانه‌ها و چه به‌عنوان مشاور سیاسی، نقش فعالی داشته است. او در ماه اکتبر برای فعالیت تمام وقت برای آقای ترامپ از محل کارش مرخصی گرفت.

در دوران مسئولیت رودی جولیانی در این شرکت وکلای آن برای مشتریان خارجی متعددی از جمله رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه که به سرکوب دموکراسی در آن کشور متهم شده کار می‌کردند. یکی دیگر از مشتریان آن یک شرکت بلاروس است که به اعتقاد گروهی از سناتورهای آمریکایی سابقه فرار مالیاتی دارد. از جمله مشتریان دیگر این شرکت بزرگ لابی‌گری می توان به دولت‌های پاناما و تیمور شرقی و اقلیم کردستان عراق اشاره کرد.

همکار آقای جولیانی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت او در چارچوب فعالیت برای شرکت گرینبرگ تراوریگ هیچگاه با رهبران خارجی ملاقات نکرده و در قسمت لابی‌گری این شرکت برای دولت‌های خارجی مشارکتی نداشته است.

آقای جولیانی هیچگاه در آمریکا حرفه خود را به عنوان لابی‌گر ثبت نکرده و معمولا در مناسبات با کشورها و گروه‌های خارجی به‌عنوان مشاور امور امنیتی و یا سیاسی عمل می‌کند هر چند در مواردی هدف از فعالیت‌های او تاثیرگذاری روی سیاست دولت آمریکا بوده است.

ایران قلم:این همه صدام حسین در “جوار خاک میهن” برایتان بشگن زد، به جایی رسیدید که الان از فرنگ برسید؟

آرشیو موضوع : مجاهدین و آمریکا

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید