در خانه سالمندان فرقه رجوی، آبی برای عربستان گرم نخواهد شد!

0
595

بدبیاری باندرجوی در یک موقعیت استثنایی؛ در خانه سالمندان آبی برای عربستان گرم نخواهد شد!

 ایران دیدبان، سی ام اکتبر ۲۰۱۶:… غلظت احساسات ضد عربستان در میان مردم ما به دلیل جنایتهای این کشور علیه شیعیان مظلوم و سیاستهای نادرست ضدایرانی اش، در حال حاضر بیش از هر زمان دیگر است و فقط می‌شود آن را با احساسات مردم در زمان جنگ صدام علیه ایران مقایسه کرد، جنگی که از قضا مجاهدین در آن نیز به خدمت سیاستهای ضد ایرانی صدام در آمدند! … 

لینک به منبع

بدبیاری باندرجوی در یک موقعیت استثنایی؛

در خانه سالمندان آبی برای عربستان گرم نخواهد شد!

شکی نیست که سیاستهای رادیکال حکام عربستان و اوج گرفتن تضاد این کشور با ایران یکی از بهترین و استثنایی‌ترین موقعیتها برای باندرجوی است تا پس از گذشت چند سال از سرنگونی صدام، آویخت گاهی برای خود جهت خلاصی از سرگردانی و نداشتن حامی فراهم آورد.

اما تردیدی هم نباید داشت که این موقعیت، به چند دلیل به گشایش دیپلماتیک و سیاسی برای این گروه راه نخواهد برد، چرا که چشمداشت عربستان به اپوزیسیون جمهوری اسلامی و استفاده از آنان برای تقابل با ایران و به ویژه مراودات با مجاهدین در بدترین زمان ممکن روی می دهد. بدزمانی این همگامی را می‌توان با چند فاکت اثبات نمود:

۱- اول این که مناسبات عربستان با آمریکا از حالت صمیمت و هم پیمانی کامل خارج شده است و در برخی اوقات حتی می توان آن را تیره خواند. این وضعیت از آن جهت اهمیت دارد که اپوزیسیون ایران و به خصوص مجاهدین به تأیید آمریکا نیاز دارند و سالهاست که از طریق یک لابی قدرتمند و دخیل بستن به کنگره در پی کسب حمایت آمریکا می باشند. اما برخلاف این خواسته، آمریکا اکنون ماه عسل اپوزیسیون جمهوری اسلامی با عربستان را دهن کجی به خود می داند و عربستان و گروههایی را که به خدمتش در آمده اند را گوشمالی خواهد داد. اگرچه برخی از این گروهها و از جمله مجاهدین به خود دلداری می دهند که این وضعیت با رفتن اوباما پایان خواهد یافت، اما واقعیت آن است که سیاست در ایالات متحده به دلیل حمایتهای از پرده برون افتاده آل سعود از گروههای ضدتروریستی که به منافع آمریکا ضربه زدند به زیان عربستان چرخیده و اصرار کنگره بر پی گیری شکایتها به رغم مخالفت کاخ سفید نشانه ای از این چرخش سیاست است.

۲- گروه تروریستی مجاهدین که عربستان سعی دارد آن را به عنوان گردهم آورنده سایر گروهها در زیر چتر خود معرفی کند و جابیندازد- این را می توان ازاظهارات عبدیان در العربیه و نیز از حمایت مجاهدین از تحرکات اخیر حزب دمکرات – دیگر نمی تواند تروریست باشد، حتی اگر خودش بخواهد و نیز سابقه بسیار بدی که در کارشورایی و ائتلاف با سایر گروههای داشته است نشان می دهد که عربستان انتخاب بسیار بدی داشته است.

مجاهدین خلق پس از انتقال به آلبانی تبدیل به خانه سالمندانی شده است که حداکثر توانش برگزاری تجمعاتی در پاریس است، از این روی عده و عده ای ندارد تا در «نبرد آلترناتیوها» و رقابت با سایر نیروها بدان وسیله دست بالا را داشته باشد؛ هژمونی فرمایشی به سفارش عربستان هم نمی تواند جایگاهی برای این گروه بازکند و بلکه به عکس تأیید کننده ورود در جنگ نیابتی خواهد بود که آن را در نطفه خفه خواهد کرد.

۳- غلظت احساسات ضد عربستان در میان مردم ما به دلیل جنایتهای این کشور علیه شیعیان مظلوم و سیاستهای نادرست ضدایرانی اش، در حال حاضر بیش از هر زمان دیگر است و فقط می‌شود آن را با احساسات مردم در زمان جنگ صدام علیه ایران مقایسه کرد، جنگی که از قضا مجاهدین در آن نیز به خدمت سیاستهای ضد ایرانی صدام در آمدند!

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید