تک گویی و تک صدایی. نقدی بر مصاحبه محدثین با العربیه (قسمت اول)

0
649

تک گویی و تک صدایی. نقدی بر مصاحبه محدثین با العربیه (قسمت اول)

 بهزاد علیشاهی، کانون وبلاگ نویسان مستقل ایرانی، بیست و نهم ژوئیه ۲۰۱۶:… این استراتژی انفعالی و تقابلی غلط مجاهدین که محدثین با افتخار اعلام میکند دقیقأ همان است که فرقه را بازیچه و ستون پنجم صدام حسین کرد همان استراتژی که مجاهدین را همیشه درگیر جنگی میکند که الزامأ به سود مردم ایران نیست ، قطعأ جمهوری اسلامی با داعش و ریزگرد و قاچیان مواد مخدر هم درگیر است . مجاهدین خلق …

لینک به منبع

تک گویی و تک صدایی (قسمت اول)

نقدی برمصاحبه سید المحدثین با العربیه و سبک کار فرقه رجویی در پاسخگویی

قسمت اول

اینکه از ته دل امیدوارم که مسعود رجوی زنده باشد که بتوان برای یکبار هم شده روزی برسد که دردادگاهی مردمی در جایگاه پاسخگویی بنشیندبخاطر این است که این فرقه هیچ وقت و در هیچ شرایطی بجز شعار و فحش و کلیشه حرفی درمقام پاسخ نگفته است .

آنها معمولا خودشان با خودشان مصاحبه میکنند و باز معمولا سوالها را طوری طراحی میکنند که بخشی از شعارهای و فحشها و کلیشه های گفتاریشان در آن نهفته باشد . اگر قرار باشد با خبرنگار رسانه های خارجی مصاحبه کنند بازهم سعی میکنند با خرج مبالغ هنگفت سوالهارا خودشان طراحی و ارائه دهند که در این رابطه یک خبرنگار فرانسوی دو سال پیش شهادت داد واز مصاحبه سر باز زد وباعث رسوایی فرقه شد . اگرهم خبرنگار حین مصاحبه زیرکی به خرج دهد و سوال خودش را بپرسد با تهدید و تطمیع و انکار فرقه مواجه شده و در نهایت خبرنگار را مزدور و اجیر شده لقب میدهند کما اینکه در باره خبرنگار استرالیایی رخ داد و در تماس ایمیلی من این خبرنگار شرح ماوقع را گفت و…..

اما مصاحبه سید المحدثین مغز متفکر سیاسی فرقه و مسول روابط خارجی آنها باتلویزیون العربیه چیزی بیشتر از یک نمایش مسخره نیست .طبق این نمایش قرار است تلویزیون یار وپشتیبان و ساپورت کننده فرقه یعنی العربیه که مدتی است از جانب سازمان اطلاعات عربستان سعودی پشتیبان رسانه ای فرقه رجوی شده سوالهای چالشی بپرسد تا هم خودش را مقید به بیطرفی جلوه دهد و هم به اصطلاح آقای محدثین پاسخ گوشه ای از ابهامات اذهان را بدهد .البته همین سوالهای نمایشی چالشی بازهم حد و مرز و خطوط قرمز فرقه و حامیانشان را رعایت کرده مثلا در باره نقش عربستان ،مرگ مسعود رجوی، استراتژیهای شکست خورده ،سیاستهای غلط ،تنفر مردمی ،مزدوری و روابط ناسالم تشکیلاتی و هزاران هزار دیگر چیزی نمیپرسد. تمام آنچه پرسیده و توضیحات من به این شرح است:

تلویزیون العربیه ۹۵/۴/۲۵

العربیه: اقای محدثین شما از سال ۱۹۸۰ هدفتان را سرنگونی رژیم قرار داده‌اید, این رژیم سرنگون نشد بلکه از نظر جغرافیایی گسترده تر شد و از طریق نمایندگانش نفوذش را توسعه می‌دهد آیا اینطور نیست؟

محمد محدثین: برعکس رژیم ایران بسیار ضعیف تر از آنی است که دوسال پیش یا ده سال پیش بود

قطعاً ما از ۳۵ سال پیش می‌جنگیم و برای سرنگونی این رژیم مبارزه می‌کنیم و متاسفانه از بسیار رویدادهای منطقه استفاده کرده, مانند جنگ عراق در سال ۲۰۰۳ ویا رویداد افغانستان در سال ۲۰۰۱ و سیاست امریکا در عراق ولی رژیم ایران درحال حاضر بسیار ضعیف تر است .

فرقه رجوی دقیقا سی و پنج سال است که شعار سرنگونی میدهد ، با طمع این شعار شورایی را گرد آورد که صاحب منصبان و وزیران آتی باشند و با همین شعار مریم رجوی را بعنوان رییس جمهور قلمداد کرد وباتوجه به کمک های منطقه ای و بین المللی هیچگاه فکرنمی کرد که این ریاست جمهوری خانم رجوی اینهمه سال طول بکشد و باعث تمسخرشود ، آنها هر سال شعار میدادند که امسال سال سرنگونی است وسیاست و استراتژی آنها چه در همراهی با ارتش صدام بعنوان یک ارتش خصوصی و چه همراهی با دیگر بازیگران منطقه و شرکت در جنگ نیابتی آنها نه تنها منجر به تحقق شعار آنها نشد بلکه آنها را منفور تر هم کرد. محدثین بجای پاسخ به اینکه چرا سرنگونی محقق نشده میگوید رژیم ایران ضعیف شده است گویی تا بحال شعار میدادند که رژیم ضعیف باید گردد ، او حتی برای ضعیف شدن هم دلیلی ارائه نمیدهد ومجری باز میپرسد:

مجری: دلیل اینکه می گویید رژیم ایران ضعیف است چیست؟

محمد محدثین: رژیم ایران مشکلات زیادی در داخل و خارج ایران دارد. اولاً این رژیم به مدت ۲۵ سال بر روی سلاح اتمی سرمایه گذاری کرد و مجبور شد که از سلاح اتمی دست بردارد و این مساله باعث بسیاری درگیری‌ها در درون رژیم شده است

در ثانی این رژیم با بسیاری مشکلات در سوریه مواجه است ونمی تواند که از این مشکلات خارج شود .

دومسئله ای که نماینده فرقه رجوی مطرح میکند تا اثباتی بر ضعیف بودن جمهوری اسلامی باشد البته مشکل اصلی اربابش یعنی عربستان است چنانکه پنداری میخواهد به آنها دلداری بدهد که از پیشرفت هسته ای ومقاومت در سوریه نترسید .اما در عالم واقع اختلافات بر سر قرارداد جامع برنامه هسته ای ونه الزامأ سلاح هسته ای در آمریکا بیشتر رخ نموده و سوریه نیز بازیگران بسیاری همچون ترکیه ، عربستان و آمریکا و روسیه دارد یک مسئله فرامنطقه ای که ترکیه با توجیه اقتصادی-عثمانی ، عربستان با توجیه آشوب منطقه ای-تروریست ، آمریکا با توجیه تسلط و ایران با توجیه اعتقادی والبته روسیه با توجیه پیشگیری در آن دخیل هستند ومهره هایی چون داعش و مجاهدین وجبهه النصره و….توسط این دستها بکار گرفته میشوند.این جنگ فرساینده حتی دولت بشار اسد را هم سرنگون نکرده است چه رسد به بازیگران آن ،مجری بجای مچ گیری و تناقض این نوع پاسخگویی از مشکل اعراب منطقه سوالش را مطرح میکند و میگوید :

مجری: بگذارید که این موضوعات را یک به یک بررسی کنیم. شما گفتید که این رژیم میلیاردها دلار را بر روی پروژه اتمی سرمایه گذاری کرد ولی در نهایت از آن دست برداشت ولی در مقابل گفته میشودکسانی که این رژیم را دوست دارند از همه طرف به سوی این رژیم می‌آیند و چه بسا که این پول‌ها را باز پس خواهد گرفت

محمد محدثین: نه این درست نیست رژیم دست کم ۱۰۰ میلیارد دلار را بر روی پروژه اتمی سرمایه گذاری کرده و چه بسا بیشتر از این هم سرمایه گذاری کرده است. ولی در پایان مجبور شد که از آن دست بر دارد و وضعیت اقتصادی‌اش بدتر از گذشته شد. درثانی رژیم ایران بعد از توافق اتمی با درگیری‌های داخلی بسیاری روبرو شده است و نتایج آن بدتر از نتایج توافقنامه اتمی است

مجری: شما چگونه می گویید که بعد از توافق اتمی این رژیم وضعیت مالی‌اش بدتر شده است, آیا اموالی که مجازات‌ها از روی آن‌ها برداشته شده به او باز نمی‌گردد. الان کسانی هستند که به نزد آن‌ها می‌آیند و می‌خواهند با او قرار داد ببندند و رژیم می‌تواند نفت صادر کند. این که باعث ضعف مالی رژیم نمی‌شود آیا غیر از این است؟

محمد محدثین: کسی نمی‌گوید که وضعیت اقتصادی رژیم از قبل از توافق اتمی بدتر شده است ولی این توافق نتوانست رژیم را کمک کند تا مشکلات اقتصادی‌اش را حل کند.

نماینده فرقه معمولا با جملاتی مثل نه اینطور نیست پاسخ میدهد و وقتی هم مجری دلیل می آورد میگوید کسی نگفت …. او میخواهد با ارائه رقم صد ملیارد دلار سرمایه گذاری روی پروژه هسته ای وهدر رفته دانستن آن اقتصاد ایران را متضرر و خراب و به تبع آن سرنگونی را در معرض دید قرار دهد ، او از اقتصاد همانقدر میداند که رهبر مفقودیا مرحومش از ایدئولوژی .سرمایه گذاری هسته ای یا هر سرمایه گذاری برای پیشرفت علمی با کاربردهای گونان در هر کشوری دانش ملی و یک ذخیره عملی و نهایتأ مالی و اقتصادی است بخصوص اینکه مستشار وواردات در کار نباشد . دادن تضمین برای استفاده صلح آمیز علی القاعده نباید تخریب وهدردادن همه تلاشها و اموال باشد که اگر اینطور بود باید باعث شادی ومسرت رقیبان منطقه ای جمهوری اسلام منجمله ارباب جدید مجاهدین یعنی عربستان میشد درحالی آنها با این توافق مخالفند و دردمندانه ابراز هم میکنند ، مجری نمیخواهد بیش از این مهمانش را در محضوریت بگذارد تا بازهم همان پاسخهای کلیشه ای را بدهد اینبار از شرکت آنها در جنگ سوریه میپرسد:
مجری: شما چند بار به جنگ رژیم در سوریه اشاره کردید ولی در مقابل ما از شما می‌شنویم که از اپوزیسیون سوریه حمایت می‌کنید, شما بعنوان اپوزیسیون ایران چه چیزی را به اپوزیسیون سوریه داده‌اید. بر اساس آنچه که در اخبار وجود دارد به آن‌ها رزمنده می‌دهید؟

محمد محدثین: ما بعنوان مردم ایران با مردم سوریه هم سنگر هستیم به این دلیل مبارزه ما علیه رژیم ایران بهترین حلقه وصل با اپوزیسیون سوریه است.

مجری: یعنی شما با اپوزیسیون سوریه از رژیم ایران انتقام می‌گیرید

محمد محدثین: بله, همبستگی ما با انقلاب و مردم سوریه مواجهه با رژیم ایران است چون همانطوریکه می دانید در صورتیکه کمک‌های رژیم ایران نمی‌بود بشار اسد پنج سال پیش سرنگون شده بود.

این استراتژی انفعالی و تقابلی غلط مجاهدین که محدثین با افتخار اعلام میکند دقیقأ همان است که فرقه را بازیچه و ستون پنجم صدام حسین کرد همان استراتژی که مجاهدین را همیشه درگیر جنگی میکند که الزامأ به سود مردم ایران نیست ، قطعأ جمهوری اسلامی با داعش و ریزگرد و قاچیان مواد مخدر هم درگیر است . مجاهدین خلق شاید از بعد از انقلاب با این استراتژی در پی کسب قدرت بوده اند اما عملا نه تنها به جایی نرسیده بلکه خود ار بازیچه قدرتهای مستبد و ضدخلقی کرده اند .ادامه مصاحبه:

مجری: آقای محمد شما به من جواب ندادید و شاید غافلگیر شدید, آیا آنطور که در اخبار آمده است به اپوزیسیون سوریه رزمنده میدهید؟

محمد محدثین: نه, فکر نمی‌کنم که مردم سوریه به رزمنده نیاز داشته باشند, اپوزیسیون سوریه بسیاری رزمنده دارد

مجری: شما به آن‌ها چه چیزی می‌دهید ؟

محمد محدثین: همبستگی سیاسی, ما با اپوزیسیون سوریه مشارکت سیاسی داریم و این بهترین کمک به آن‌هاست, ما سربازان خودمان را داریم, آن‌ها هم سربازان خودشان را دارند و به سربازان آن‌ها نیاز نداریم, آن‌ها هم به سربازان ما نیاز ندارند.

محدثین میگوید ما سربازان خودمان را داریم آنها سربازان خودشان را ، سربازان مجاهدین ؟؟ ارتش آزادیبخش که الان فقط مقداری فیلم و خاطره است و بس …ودیگر اینکه همبستگی سیاسی چه کمکی به اپوزسیون سوریه میکند کسانی که همبستگی سیاسی آمریکا وکشورهای منطقه دردی از آنها دوا نکرده همبستگی یک گروه بد نام چه کمکی برایشان خواهد بود وبازهم از مشارکت میگوید که دقیقا معلوم نیست چه مشارکتی واما اعتراف مجری به غیر قابل اعتماد بودن مجاهدین را بخوانیم :

مجری: بعضی‌ها عقیده دارند به رغم مبارزه نظامی شما ،کشورهای غربی شما را جدی نمی‌گیرند. شما را بعنوان اپوزیسیون خارج قابل اعتماد ایران بحساب نمی‌آورند اینطور نیست؟

محمد محدثین: نه, قبل از هر چیز اجازه بدهید که موضع شما را تصحیح کنم. ما اپوزیسیون خارجی نیستیم. بخش اصلی جنبش ما در داخل ایران است. ثانیاً مشکل به کشورهای غربی برمی گردد نه سیاستمداران غربی. کشورهای غربی به دلیل تجارت و پول و منافع سیاسی‌شان از رژیم ایران بهره می‌گیرند

جهت اطلاع شما بعد از گذشت یک سال از توافق اتمی, هیچ بانک جهانی بزرگ و شرکت بزرگی وجود ندارد که آماده کار با رژیم ایران باشد
مجری: ولی بر اساس اخبار تعدادی شرکت به ایران رفتند, تعدادی بانک به ایران رفتند و علاوه بر این معاملات نفتی وجود دارد و نفت صادر می‌شود شما چه می گویید؟

محمد محدثین: شما می‌توانید مقاله‌های تحقیقی در روزنامه لوموند فرانسه نیوزویک و اکونومیست لندن را بخوانید. این‌ها اطلاعات هستند, برای مثال روحانی به پاریس آمد و یاداشت تفاهم‌های زیادی را امضا کرد, توافقنامه امضا نکرد ولی می‌بایست توافقنامه امضا می‌شد و در حال حاضر کسی با رژیم توافقنامه امضا نمی‌کند .

نماینده مجاهدین خلق بی اعتباری و بی اعتمادی فرقه اش را نزد غربی ها انکار نمیکند او با شعار دادن وانمود میکند که فرقه اش در ایران مستقر است در حالی که تنها تبلیغات محدود و کوچکش در ایران را با صدها حقه و نیرنگ و پول دادن انجام میدهد که هیچ ارزشی برایش ندارد او دشمنی غرب با جمهوری اسلامی را میخواهد به حساب اعتبارخودش بگذارد وهیچ پاسخ روشنی به بی اعتباری گروهش نمیدهد، او میگوید که غرب با جمهوری اسلامی دوستی ندارد و فراموش کرده که بسیاری از معضلات فرقه اش را پیش از این نتیجه به اصطلاح مماشات غرب با رژیم ایران دانسته چیزی که مجری اشاره کوتاهی به آن دارد و میپرسد:

مجری: با تمامی این حرف‌ها که می‌زنید می‌خواهید بگویید رابطه دوستی میان کشورهای غربی و رژیم ایران وجود ندارد. در پران‌تر بی توجهی این کشورها به درد و رنج‌های پناهندگانتان در اردوگاه لیبرتی را چگونه تفسیر می‌کنید که چندین بار هدف قرار گرفته و شما آن‌ها را طرفداران رژیم ایران می دانید

محمد محدثین: من نمی‌گویم که هیچ رابطه مادی با رژیم ایران وجود ندارد, بله امریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی با رژیم ایران رابطه عالی دارند ولی این رژیم توان آنرا ندارد که از این روابط استفاده کند. حکومت‌های غربی خواهان استفاده مادی از ایران هستند یا اینکه خواسته‌های دیگری دارند. مشکل مجاهدین خلق و اردوگاه لیبرتی به این دلیل است که حکومت‌های غربی از نزدیکی کشورهایشان به اپوزیسیون و مجاهدین خلق می‌ترسند که باعث خشم رژیم ایران شود چرا که مجاهدین خلق ایران برای رژیم ایران خط سرخ است چونکه می‌دانند دشمن اصلی و تهدید اصلی آن‌ها بحساب می‌آیند

فرقه مجاهدین همیشه سعی میکند حقارت و مزدوری اش را با بزرگنمایی جبران کرده و خودش را منشأ همه تحولات منطقه و جهان نشان دهد که بجز استفاده داخلی این امر حالت یک بیماری روانی بخود گرفته است اوکه تا اوایل مصاحبه جمهوری اسلامی را منزوی و تضعیف شده و …..میخواند حالا میگوید غربی ها از ترس جمهوری اسلامی با مجاهدین رابطه برقرار نکرده و آنها را علیرغم همه مزدوریهایشان بی اعتبار میدانند . مجری که دیگر بیش از این نمیخواهد نماینده فرقه را به چالش بیندازد برمیگردد به سرنگونی و میپرسد:

ادامه دارد

_________________________________________

آرشیو موضوع : انجمن های مدافع حقوق بشر

بیانیه رسمی کمیساریای عالی پناهندگان : اتمام انتقال ساکنان لیبرتی تا پایان سال ۲۰۱۶

بیانیه رسمی کمیساریای عالی پناهندگان : اتمام انتقال ساکنان لیبرتی تا پایان سال 2016  کمپین برای انتقال فوری ساکنان لیبرتی به کشور ثالث به نقل از بیانیه کمیساریا، بیست و دوم ژوئیه ۲۰۱۶:…  چشم انداز انتقال تمامی ساکنان لیبرتی به کشور ثالث در سال ۲۰۱۶ از زمان آغاز این راه حل با تلاشهای بین المللی …

انتقال ساکنان لیبرتی آری. فرار سران و به کشتن دادن اعضا خیر

انتقال ساکنان لیبرتی آری. فرار سران و به کشتن دادن اعضا خیر ندای حقیقت، بیست و یکم ژوئیه ۲۰۱۶:… یکی از جدیدترین طرح های خیانتکارانه رجوی که در صدد اجرای آن می باشد همانا فراری دادن خود و اعضای رده بالای فرقه از لیبرتی و انتقال آنها به اروپا و باقی گذاشتن بقیه اعضا در اسارتگاه …

مریم سنجابی:فرار سران رده یک فرقه رجوی از لیبرتی و فریب کاری پیرامون شخص رجوی

فرار سران رده یک فرقه رجوی از لیبرتی و فریب کاری پیرامون شخص رجوی  مریم سنجابی، ندای حقیقت، نوزدهم ژوئیه ۲۰۱۶:…  ولی من از این فرصت میخواهم استفاده نموده و به همه خانواده های مظلوم اسیران و اعضای قربانی شده و مجامع بین المللی بیطرف هشدار داده و اعلام می کنم این کار هم یک …

ایران فانوس: در محکومیت عملیات تروریستی نیس فرانسه

زمانی که مردم فرانسه خود مابین مردم اروپا قربانی تروریسم کور و افسارگسیخته اند و در تناقض با این، دولتمردان به نحو مشکوکی بساط تشویق و تایید تروریستهای دیگر را در فرانسه مهیا و فراهم می کنند، این پارادوکس قابل توجیه نیست. از آنجا که ما گروهی از قربانیان تروریسم هستیم و در این رابطه اطلاعات مکفی …

سخنرانی محمد حسین سبحانی در جلسه فعالین حقوق بشر در پاریس ـ ۹ یولی ۲۰۱۶

اما همانطور که در ابتدا اشاره کردم؛ نکته‌ای که این روز را تاریخی کرد نه بخاطر اهمیت سازمان مجاهدین بود و نه بخاطر اهمیت دستگیری مریم رجوی ، بلکه از این جهت این روز تاریخی است که چشم و گوش مردم جهان با پدیده …

احسان بیدی : با تروریسم همراه نشوید

این خیمه شب بازی که توسط فرقه رجوی انجام شد و گند بالاتری که فیصل ترکی به این برنامه با تکرار دوبار جمله مرحوم مسعود رجوی زد ، همه چیز را روشن کرد. بنابراین نه برای رجوی ونه برای اربابان رجوی هیچ ابی گرم نخواهد شد وصد البته ازهمین الان بازنده بازی فرقه رجوی است . …

میلاد آریایی : افشای درگذشت پدر تروریسم در ایران

از نگاه من ، اگر این خبر درست باشد ، نبود و فقدان حضور پدر تروریسم در ایران – مسعود رجوی- مجاهدین باقی مانده به رهبری مریم رجوی را بیشتر به سوی خشونت افسار گسیخته سوق داده و با توجه به ناکارآمدی سیاسی و بی سوادی مریم رجوی در این زمینه پروسه اضمحلال و در ماندگی آنان …

ایران قلم : خانواده ها و مصطفی محمدی همچنان سمیه و قربانیان را فریاد می زنند

 شب رفتنی ست سپیده نزدیک ست هر ترفندی که دارید بزنید به دنیا اعلام کنید که مصطفی محمدی مزدور رژیم است گفتم که حرفی تازه بزن و شما ای شب پرستان کور دل از خواب غفلت بیدار شوید وای بر پدری که امروز نه تنها صدای مظلومیت فرزاندانش را نمیشنود بلکه انکار حق میکند مصطفی محمدی همچون آب …

مصاحبه ایران قلم با آقای صداقی در آکسیون فعالین حقوق بشر در پاریس

افتضاح استخدام تماشاچی و سخنران توسط مجاهدین تنها حرف منتقدین نیست افتضاح بار آمده آنقدر بزرگ است که حتی خبرگزاریهای خارجی هم به آن اشاره کرده اند از جمله صدای آمریکا در مصاحبه ای با چند سناتور بازنشسته از آنها پرسید آیا در مقابل سخنرانی از مجاهدین پول دریافت …

محمد حسین سبحانی: ” مرحوم مسعود رجوی “

تصور من این است که باید معمای ” مرحوم مسعود رجوی ” را در محورهای 7 و 8 جستجو کرد. البته روشن است که باید  به همه این فرضیه ها ، اول از همه،  فرقه مجاهدین خلق و رهبری آن پاسخ بدهند که البته …

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید