واکنش فرقه مجاهدین به گفته‌های ترکی فیصل در مورد مرگ مسعود رجوی

0
851

در ساعات اولیه پس از گردهمایی پاریس، تلاش رادیو فردا برای تماس با «شورای ملی مقاومت» بی‌نتیجه بود. اما در نهایت شاهین قبادی، سخنگوی سازمان مجاهدین خلق، که هسته اصلی «شورای ملی مقاومت» را تشکیل می‌دهد، بامداد یک‌شنبه ۲۰ تیر در ایمیلی به رادیو فردا، با اشاره به درج متن سخنان ترکی فیصل در روزنامه «الشرق‌الاوسط» و دو منبع عربی دیگر، گفت چنین تعبیری از سخنان او در هیچ یک از این منابع وجود ندارد.در وب‌سایت سازمان مجاهدین، عبارت «همسر مرحوم» در سخنان ترکی الفیصل وجود ندارد و از قول شاهزاده سعودی آمده است که «خانم رجوی، مبارزه‌های شما و مسعود رجوی همچون حماسه‌های شاهنامه، اسطوره خواهد شد».

واکنش سخنگوی سازمان مجاهدین خلق به گفته‌های ترکی فیصل در مورد مسعود رجوی

 


پلاکاردهایی با تصاویر مسعود و مریم رجوی در کمپ پیشین مجاهدین در عراق، تاریخ این تصویر مشخص نیست

پلاکاردهایی با تصاویر مسعود و مریم رجوی در کمپ پیشین مجاهدین در عراق، تاریخ این تصویر مشخص نیست 

شاهین قبادی، سخنگوی سازمان مجاهدین خلق، می‌گوید از گفته‌های روز شنبه ترکی فیصل، شاهزاده سعودی، در تجمع پاریس، در مورد مسعود رجوی، سوءتعبیر و نتیجه‌گری نادرست شده است.

رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان، که در تجمع گروه «شورای ملی مقاومت» یکی از سخنرانان بود، در گفته‌هایش به زبان عربی، از مسعود رجوی با عنوان «مرحوم» یاد کرده‌است.

این سخنان در رسانه‌های داخل ایران نیز بازتاب پیدا کرد.

در ساعات اولیه پس از گردهمایی پاریس، تلاش رادیو فردا برای تماس با «شورای ملی مقاومت» بی‌نتیجه بود. اما در نهایت شاهین قبادی، سخنگوی سازمان مجاهدین خلق، که هسته اصلی «شورای ملی مقاومت» را تشکیل می‌دهد، بامداد یک‌شنبه ۲۰ تیر در ایمیلی به رادیو فردا، با اشاره به درج متن سخنان ترکی فیصل در روزنامه «الشرق‌الاوسط» و دو منبع عربی دیگر، گفت چنین تعبیری از سخنان او در هیچ یک از این منابع وجود ندارد.

در وب‌سایت سازمان مجاهدین، عبارت «همسر مرحوم» در سخنان ترکی الفیصل وجود ندارد و از قول شاهزاده سعودی آمده است که «خانم رجوی، مبارزه‌های شما و مسعود رجوی همچون حماسه‌های شاهنامه، اسطوره خواهد شد».

شبیه همین جملات نیز بدون عبارت «مرحوم» در وب‌سایت انگلیسی‌زبان «الشرق‌الاوسط» منتشر شده‌است.

نشست روز شنبه گروه «شورای ملی مقاومت» با حضور برخی سیاست‌مداران پیشین جهان، از جمله مقام‌های پیشین فرانسه، اسپانیا و آمریکا و نیز چند مقام پیشین عربی برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا در واکنش به حضور ترکی فیصل در این نشست به نقل از «یک منبع آگاه در وزارت خارجه» ایران گفته است این کار «وقاحت و بلاهت سیاسی» را نشان می‌دهد. این «منبع آگاه» عربستان سعودی را متهم کرده است که از «تروریسم» به عنوان «ابزاری برای پیشبرد اهدافش» استفاده می‌کند.

ایران، سازمان مجاهدین خلق را یک گروه تروریستی می‌داند، آمریکا و اتحادیه اروپا نیز پیشتر این گروه را تروریستی می‌دانستند، اما اتحادیه اروپا و سپس وزارت خارجه آمریکا این گروه را از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج کردند. خروج این گروه از فهرست سازمان‌های تروریستی در کشورهای غربی، با واکنش تهران روبه‌رو بوده‌است.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اکسیون اعتراضی جداشده گان در مرکز پاریس

صبح روز شنبه ۱۹ تیر ماه ۹۵ برابر با ۹ ژوئیۀ ۲۰۱۶ گروهی از اعضای جدا شده از فرقۀ رجوی از کشورهای مختلف اروپا در میدان شتله در مرکز پاریس تجمع کرده و دست به تظاهرات و راهپیمایی پرشکوه زدننددر این آکسیون تظاهرکنندگان پلاکاردهایی را با خود حمل می کردند که بیان کنندۀ ماهیت تروریستی و جنگ طلبانه و خشونت گرایانۀ فرقۀ رجوی و رفتارهای ضد دموکراتیک این فرقه  با اعضای اسیر خود بود که از جملۀ آنها تصاویری از تجمع خانواده ها جلوی کمپ لیبرتی و ضرب و شتم آنان توسط مأموران سرکوبگر رجوی بودند.
تظاهر کنندگان که در میان آنها افراد جدا شده ای که خودشان اعضای خانوادۀ برخی اسیران فرقه می باشند نیز حضور داشته و خواسته شان را به گوش مردم فرانسه می رساندند، شعار می دادند: مریم رجوی تروریست است و باید از فرانسه اخراج شود. رجوی داعشی است و ما خواهان آزادی اسیران فرقۀ رجوی و آزادی تماس و دیدار با خانواده ها هستیم.
تصاویر و شعارها و پلاکاردهایی که توسط تظاهر کنندگان  حمل می شد و نیز نشریات و تراکتها و بروشورهایی که در میان مردم فرانسه و توریستها توزیع می شد به شدت مورد توجه و استقبال انبوهی از شهروندان فرانسوی و خارجی قرار گرفتند بطوریکه بسیاری از آنان به اعضای سابق فرقۀ رجوی حاضر در آکسیون مراجعه کرده و خواستار توضیحات بیشتر شده و با آنها به گفتگو می پرداختند و حمایت خودشان را از خواسته ها و شعارهای تظاهرکنندگان ابراز داشته و انزجار خودشان از این فرقه را اعلام می کردند.
بعد از پایان آکسیون که با اجازۀ رسمی پلیس پاریس و به مدت دو ساعت برگزار شد، شرکت کنندگان در آن در یکی از سالنهای مرکز پاریس گردهم آمده و به سخنرانیهای اعضای قدیمی و برجستۀ جدا شده از فرقۀ رجوی گوش دادند.  سخنرانان در این جلسه که پنج ساعت به طول انجامید مشاهدات و تجارب خودشان در تشکیلات فرقۀ رجوی را که هر یک دهها سال در آن بودند به اطلاع حاضران رسانده و به تحلیل رویدادها و تحولات در رابطه با تشکیلات فرقه در عراق و آلبانی و کشورهای اروپایی از جمله آلمان و فرانسه بویژه سوابق و تغییرات و عناوین مختلف و مضحک شوی سالانۀ این فرقه و ترفندها و نیرنگهایش برای جمع آوری خارجیان به منظور پر کردن صندلیهای خالی جهت لاپوشانی انزوا و بی پایگاهی فرقه در میان ایرانیان پرداختند.
تعدادی از خبرنگاران رسانه های بین المللی به تهیۀ گزارش مصور از این آکسیون و تظاهرات و گردهمایی جداشدگان فرقۀ رجوی در مرکز پاریس پرداخته و با تعدادی از شرکت کنندگان که سالیان متمادی در تشکیلات این فرقه حضور داشتند مصاحبه هایی به عمل آوردند.

مسئلول برگذاری این اکسیون:انجمن یاران ایران

aliali1ali3ali5alireza

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید