حمله موشکی به کمپ لیبرتی تلفات جانی نداشت

0
841

حمله موشکی به کمپ لیبرتی تلفات جانی نداشت

 بی بی سی و رادیو فردا، پنجم ژوئیه ۲۰۱۶:… در آبانماه پارسال نیز اردوگاه لیبرتی که محل اقامت نیروهای سازمان مجاهدین خلق است مورد حملات موشکی قرار گرفت که به گفته سازمان ملل متحد در این حملات دستکم ۲۷ تن از اعضای گروه مجاهدین خلق کشته و حدود ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند. این در حالی است که «واثق البطاط» رهبر گروهی شبه‌نظامی با نام «جیش المختار» در گفت وگو با خبرگزاری فارس مسئولیت حمله به  … 

مسئول واقعی حمله به لیبرتی کیست؟

https://youtu.be/26Mps-OQLTU

کمپ لیبرتی مجاهدین خلق اکتبر 2015چه کسی بیشتر از همه خوشحال است؟ (+ محکومیت حمله و نگرانی خانواده ها)

حمله موشکی به اقامتگاه اعضای مجاهدین در نزدیکی فرودگاه بغداد

بی بی سی، پنجم ژوئیه ۲۰۱۶:
لینک به منبع

به گفته یک منبع آگاه در فرماندهی عملیات مشترک نیروهای عراقی بیش از ۲۰ موشک به اردوگاه لیبرتی که محل اقامت اعضای سازمان مجاهدین خلق است و زاغه ای در اطراف آن اصابت کرده است.

به گفته این منبع که نخواست نامش فاش شود وسیله نقلیه ای که موشک ها از آن پرتاب شده بود در عقرقوف در جنوب بغداد پیدا شده است. او گفت که هنوز آمار دقیقی از شمار “کشته ها یا زخمی ها در دست نیست.”

به گزارش خبرگزاری فرانسه یک سخنگوی امنیتی عراق و مجاهدین پیشتر گفتند که چندین نفر در حمله زخمی شده اند.

سعد معان در بیانیه ای گفت که حدود ۲۰ راکت به سوی این اردوگاه شلیک شد که شماری از آنها پیش از رسیدن به اردوگاه به زمین خورد و غیرنظامی ها را زخمی کرد.

شورای ملی مقاومت ایران، که سازمان مجاهدین زیرمجموعه آن است، در بیانیه ای نوشت:‌ “شماری از ساکنان کمپ لیبرتی زخمی شدند اما خوشبختانه کسی در این حمله راکتی شهید نشده است.”

این گروه شبه نظامیان وابسته به ایران را مسئول این حمله معرفی کرد.

یک شاهد عینی که در مجاورت فرودگاه بغداد زندگی می کند به خبرگزاری رویترز گفت که صدای ۲۰ تا ۳۰ انفجار را شنیده است.

شهریار کیا سخنگوی سازمان مجاهدین خلق به رویترز گفت بیش از ۵۰ گلوله خمپاره به اردوگاه اصابت کرد.

اعضای سازمان مجاهدین خلق در این اردوگاه در انتظار پناهندگی در سایر کشورها هستند.

همزمان وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرده است که پروازهای فرودگاه بغداد که کمپ لیبرتی در نزدیکی آن است در اثر حادثه تحت تاثیر قرار نگرفته است.

به گفته سازمان ملل متحد اردوگاه لیبرتی اکتبر سال گذشته هم هدف حمله راکتی قرار گرفت که باعث مرگ حداقل ۲۶ نفر شد.

اردوگاه لیبرتی از سال ۲۰۱۲ محل اقامت شماری از اعضای سازمان مجاهدین که با جمهوری اسلامی مخالف است بوده.

حمله موشکی به کمپ لیبرتی «بیش از ۴۰ زخمی» برجای گذاشت

رادیو فردا، پنجم ژوئن ۲۰۱۶:
لینک به منبع

یک سخنگوی سازمان مجاهدین خلق روز دوشنبه ۱۴ تیرماه گفته است، کمپ لیبرتی در نزدیکی فرودگاه بغداد مورد حملات موشک و خمپاره قرار گرفته است.

به گزارش رویترز، شاهین قبادی، یک سخنگوی مجاهدین خلق در پاریس گفته است، براساس اطلاعات دریافتی ما تا نیم شب دوشنبه از کمپ لیبرتی در این حملات راکتی بیش از ۴۰ تن زخمی شده اند.

این در حالی است که پیشتر شهریار کیا، یک سخنگوی دیگر سازمان مجاهدین خلق به رویترز گفته بود که این حملات راکتی به کمپ لیبرتی تلفاتی در پی داشته است. اما وی به شمار زخمی های این حملات اشاره ای نکرده بود.

این سخنگوی سخنگوی سازمان مجاهدین خلق اضافه کرده بود، این حملات راکتی احتمالا کار گروه‌های عراقی وابسته به ایران است.

شاهدان عینی به رویترز گفته‌اند که صدای در حدود ۲۰ تا ۳۰ انفجار را در این کمپ شنیده‌اند.

این در حالی است که سازمان مجاهدین خلق می‌گوید، دست کم ۵۰ موشک به سوی کمپ لیبرتی شلیک شده است و بخشهایی از کمپ دچار آتش‌سوزی شده است.

طبق این گزارش حملاتی راکتی به این کمپ ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه به وقت محلی آغاز شد.

در آبانماه پارسال نیز اردوگاه لیبرتی که محل اقامت نیروهای سازمان مجاهدین خلق است مورد حملات موشکی قرار گرفت که به گفته سازمان ملل متحد در این حملات دستکم ۲۷ تن از اعضای گروه مجاهدین خلق کشته و حدود ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که «واثق البطاط» رهبر گروهی شبه‌نظامی با نام «جیش المختار» در گفت وگو با خبرگزاری فارس مسئولیت حمله به اردوگاه لیبرتی در نزدیکی بغداد پایتخت عراق را بر عهده گرفته بود.

اردوگاه لیبرتی (آزادی) اردوگاهی است که از سال ۲۰۱۲ و به دنبال تعطیلی اردوگاه اشرف، به محلی برای نگهداری اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران تا انتقال آنها به کشوری امن تبدیل شد.

اردوگاه لبیرتی پیشتر در بهمن سال ۱۳۹۱ نیز مورد حمله راکتی قرار گرفت که این حمله دست کم پنج کشته برجای گذاشت.

*** 

همچنین:
http://iran-interlink.org/wordpressfa/?p=22256

حداقل ۱۴ نفر از کشته ها در لیست انتقال بودند (+ سخنی با وجدانهای خواب زده) 

نادر نادری نادر نادری، وبلاگ آیندگان، فرانسه، بیست و پنجم نوامبر ۲۰۱۵:… خانم عبادی آیا عدم ملاقات به خانواده های اسیر دز چنگال رجوی که این پدران و مادران سالخورده که هر لحظه نگران کشته شدن و خوراک تبلیغاتی رجوی شدن نقض حقوق بشر هست یا نیست ؟ مطمئن باشید فردا باید جوابگوی سکوت شما در قبال جنایات رجوی باشید شک نکنید حداقل باید جوابگوی وجدانتان باشید همچنین آقای لاهیجی نظر شما چیست ؟ آیا سکوت …

مقتولین کمپ لیبرتی اکتبر 2015نگوئید کشته شدند ؛ بگوئید رجوی به کشتن داد !

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید