ایران به شهروندان ۱۸۰ کشور در فرودگاه ویزا می‌دهد

0
1021

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه انگیزه صدور ویزای فرودگاهی را “تسهیل حضور توریست‌ها و گردشگران در کشور” عنوان کرد و آن را “تصمیمی بر اساس منافع ملی” خواند. او افزود: «بر اساس این تصمیم اتباع همه کشورهای جهان به استثناء ۹ کشور در هنگام ورود به ایران ویزای فرودگاهی دریافت می‌کنند.» سخنگوی وزارت خارجه، با بیان این‌که ایالات متحده آمریکا و بریتانیا جزو این استثناءها هستند خاطر نشان کرد که فهرست کامل این ۹ کشور در اطلاعیه‌ای به اطلاع افکار عمومی رسانده می‌شود. جابری انصاری ابراز امیدواری کرد که این تصمیم ایران با استقبال گردشگران خارجی روبرو شود. او خاطر نشان کرد که درخواست صدور ویزای ایران برای شهروندان ۹ کشور یاد شده باید طبق روال عادی و عمومی به دفترهای نمایندگی جمهوری اسلامی در آن کشورها ارائه شود

ایران به شهروندان ۱۸۰ کشور در فرودگاه ویزا می‌دهد

دویچه وله ـ 16.02.2016

به گفته‌ی سخنگوی وزارت خارجه، شهروندان اغلب کشورهای خارجی می‌توانند هنگام ورود به یکی از فرودگاه‌های کشور ویزای سی روزه دریافت کنند. او می‌گوید نام کشورهایی که شامل این طرح نیستند به زودی اعلام می‌شود.

حسین جابری انصاری روز دوشنبه، ۲۶ بهمن در نشست خبری هفتگی خود، سخنان دو روز پیش معاون وزارت خارجه، عباس عراقچی درباره تسهیل صدور ویزا برای گردشگران خارجی را تائید کرد.

عراقچی روز شنبه در نشست مشترک با استاندار، شهردار، رئیس و اعضای اتاق بازرگانی استان اصفهان گفته بود: «مرکز نمایندگی وزارت امور خارجه در استان‌ها، به‌ویژه در فرودگاه‌ها، ویزای ۳۰ روزه برای [شهروندان] ۱۸۰ کشور جهان صادر می‌کند.»

بیشتر بخوانید: روز جهانی گردشگری؛ سهم ترکیه، بی‌سهمی ایران

به استثناء آمریکا، بریتانیا و…

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه انگیزه صدور ویزای فرودگاهی را “تسهیل حضور توریست‌ها و گردشگران در کشور” عنوان کرد و آن را “تصمیمی بر اساس منافع ملی” خواند.

او افزود: «بر اساس این تصمیم اتباع همه کشورهای جهان به استثناء ۹ کشور در هنگام ورود به ایران ویزای فرودگاهی دریافت می‌کنند.»

• به کانال تلگرام دویچه وله فارسی بپیوندید

وزارت خارجه به افزایش شمار گردشگران خارجی امیدوار استوزارت خارجه به افزایش شمار گردشگران خارجی امیدوار است

سخنگوی وزارت خارجه، با بیان این‌که ایالات متحده آمریکا و بریتانیا جزو این استثناءها هستند خاطر نشان کرد که فهرست کامل این ۹ کشور در اطلاعیه‌ای به اطلاع افکار عمومی رسانده می‌شود.

جابری انصاری ابراز امیدواری کرد که این تصمیم ایران با استقبال گردشگران خارجی روبرو شود. او خاطر نشان کرد که درخواست صدور ویزای ایران برای شهروندان ۹ کشور یاد شده باید طبق روال عادی و عمومی به دفترهای نمایندگی جمهوری اسلامی در آن کشورها ارائه شود.

بخوانید و ببینید: کاهش شمار گردشگران ایرانی در ترکیه به دلیل مشکلات ارزی

اقدام یک‌طرفه ایران

مسئولان سازمان میراث فرهنگی نیز چند ماه پیش از صدور ویزای فرودگاهی برای ورود گردشگران و بازرگانان بیشتر کشورهای خارجی به ایران خبر داده بودند.

مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری این سازمان ۱۸ آبان ماه به “تسنیم” گفته بود: «این تسهیلات در فرودگاه‌های کشور روشی است برای ارائه خدمات جهت تردد اتباع کشورهایی که این سبک را می‌پسندند، کما اینکه برخی کشورها نیز این روش را اجرا می‌کنند که ما نیز جزو آنها به حساب می‌آییم.»

او در ادامه افزود که شهروندان ۸ تا ۹ کشور جهان از جمله “آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای جنوب شرق آسیا” نمی‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند و ویزای فرودگاهی برایشان صادر نمی‌شود.

این اقدام ایران تعهدی برای کشورهای دیگر به وجود نمی‌آورد و ایرانیان مانند سابق برای اغلب کشورها باید پیش از سفر تقاضای ویزا کنند.

بیشتر بخوانید: هشدار درباره شرایط بحرانی آلودگی میکروبی دریای خزر

صنعت گردشگری روز به روز به یکی از مهم‌ترین بخش‌های فعالیت اقتصادی تبدیل می‌شود و کارشناسان برآورد می‌کنند گردش مالی این صنعت به زودی به ۲ هزار میلیارد دلار در سال برسد.

سهم جمهوری اسلامی از این صنعت کمتر از نیم درصد است. امین عارف‌نیا، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، سال گذشته سهم ایران از این بازار را “بسیار ناچیز” خوانده بود.

دولت یازدهم انتظار دارد پس از توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای ۱+۵، ورود گردشگران به این کشور افزایش چشمگیری پیدا کند؛ گرچه برخی موانع و محدودیت‌ها، مانند دوران پیش از مناقشه هسته‌ای، همچنان وجود دارند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

آرشیو موضوع : اجتماعی، فرهنگی، سیاسی

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید