چهره های گوناگون مسعود رجوی و هوادارانش

0
495

پس از ۳ دهه همکاری با صدام و خیانت به وطن و کشتار و سرکوب قیام های کردها و شیعیان عراق، به دستور صدام حسین ، سقوط صاحبخانه توسط امریکایی ها، رجوی را برآن داشت که این بار تشکیلاتش را برای امریکای ها ، به حراج بگذارد. از ان پس ، مجاهدین خلق که روزی – سازمانی مسلح و ضد امریکایی بود – تبدیل شد به فرقه ای امریکایی که با پرداخت مبالغ هنگفت به سیاستمداران امریکایی ظاهراً به دنبال خط مشی تغییر رژیم در ایران است. شگفت آور نیست که سیاستمدارانی که پول های خوبی از مجاهدین گرفته اند نیز دست کم یک خصوصیت مشترک با مجاهدین خلق دارند: هر دو برای رسیدن به اهدافشان مدام رنگ و چهره عوض می کنند . برای آن ها، هدف وسیله را توجیه می کند. هوارد دین یکی از همین مردان سیاست است که “هدف” برایش پول هایی است که از لابی های گوناگون دریافت می کند.

چهره های گوناگون مسعود رجوی و هوادارانش

مزدا پاریسی، انجمن نجات، مرکز فارس، اول فوریه ۲۰۱۶

لینک به منبع

چهره های گوناگون مسعود رجوی و هوادارانش

نداشتن ثبات عقیدتی در برخی افراد، سیاستمداران و گروه های سیاسی ، باعث فساد آن ها می شود. این یکی از دلایل اصلی ست که مجاهدین خلق را با برچسب ” منافقین” عجین می کند، چرا که از بدو تأسیس این گروه تا کنون چهره های زیادی عوض کرده است. به نظر می رسد که حامیان این گروهها نیز همین فاکتور” چند رویی” را دارا باشند.

در دهه چهل سازمان مجاهدین خلق به عنوان گروهی ضد شاه و ضد امپریالیسم پایه گذاری شد و متعاقبا ازانقلاب اسلامی حمایت کرد و رهبری آیت ا.. خمینی را پذیرفت. چندی بعد، سازمان، که به دست تنها بازمانده ی اعضای اولیه یعنی مسعود رجوی افتاده بود ، علیه نظام تازه پای جمهوری اسلامی موضع گرفت و با دشمن در حال جنگ با کشور خود یعنی صدام حسین هم پیمان شد. پس از ۳ دهه همکاری با صدام و خیانت به وطن و کشتار و سرکوب قیام های کردها و شیعیان عراق، به دستور صدام حسین ، سقوط صاحبخانه توسط امریکایی ها، رجوی را برآن داشت که این بار تشکیلاتش را برای امریکای ها ، به حراج بگذارد.

از ان پس ، مجاهدین خلق که روزی – سازمانی مسلح و ضد امریکایی بود – تبدیل شد به فرقه ای امریکایی که با پرداخت مبالغ هنگفت به سیاستمداران امریکایی ظاهراً به دنبال خط مشی تغییر رژیم در ایران است. شگفت آور نیست که سیاستمدارانی که پول های خوبی از مجاهدین گرفته اند نیز دست کم یک خصوصیت مشترک با مجاهدین خلق دارند: هر دو برای رسیدن به اهدافشان مدام رنگ و چهره عوض می کنند . برای آن ها، هدف وسیله را توجیه می کند. هوارد دین یکی از همین مردان سیاست است که “هدف” برایش پول هایی است که از لابی های گوناگون دریافت می کند.

بنابه گزارشی در نشریه ی اینترسپت، دین که سال ها حامی برنامه ی بیمه ی سلامت واحد برای شهروندان امریکا بود، تغییر موضع داده است. به گزارش نویسنده ی اینترپست لی فانگ، ” این تحول هوارددین ، که برای انتقادهای شدیدش به جنگ عراق در سال ۲۰۰۴ مشهور است، به این دلیل است که وی وارد حرفه ی لابی گری شده است.”

نویسنده ی اینترسپت توضیح می دهد که:” هوارد دین در شغل تازه اش به شرکت های دارویی کمک می کند که قدرت و سلطه ی خود را حفظ کنند و بااین کار مواضع قبلی خود را کنار می گذارد و بخش مهمی از برنامه ی بیمه ی سلامت دولت را به تحلیل می برد . با وجود آن که او برای انتقادهایش به جنگ عراق در سال ۲۰۰۴ شناخته می شود ، از مجاهدین خلق که به دنبال تغییر رژیم در ایران است پول گرفته است تا از پرزیدنت اوباما به خاطر مذاکره با ایران انتقاد کند.”

او که به اصطلاح یک چهره ی دمکرات است و مخالف حمله ی نظامی ، برای کارشکنی در مذاکرات هسته ای یکی از عوامل مجاهدین خلق به شمار می رفت. لی فانگ در مقاله اش هوارد دین را با این سوتیتر معرفی می کند:” با پول گروه افراطی ایران ، مذاکره با ایران را محکوم می کند” واز حرص هوارددین برای پول می گوید:” درسال ۲۰۱۱، وال استریت ژورنال گزارش کرد که هوارد دین از این گروه برای سخنرانی پول دریافت کرده است. در همان دوران ، هوارد دین شروع کرد به حمایت پرشور از مجاهدین خلق علیرغم این که بعدها نتیجه گرفت که پیش از پیوستن به این گروه درباره ی آن چیز زیادی نمی دانسته.”

فانگ ماهیت خشونت طلب مجاهدین را در یک پاراگراف شرح می دهد تا نشان دهد که حامیان آن تا چه اندازه گمراه هستند:

“مجاهدین خلق، گروه تبعیدی ایرانی ست که سالها تلاش کرده است که حکومت ایران را براندازد ، به دین پول پرداخت تا به لشکرکشی اش برای بیرون آمدن از فهرست تروریستی دولت امریکا کمک کند. در ان سال ها، دین به همراه دیگر سیاستمداران که از مجاهدین پول گرفته بودند ، از جمله رودی جولیانی به برلین رفت و در گردهمایی مجاهدین از سران غربی خواست که مریم رجوی را به عنوان رئیس جمهور ایران به رسمیت بشناسند. مجاهدین خلق علاوه بر رفتارهای تروریستی علیه ایران در جنگ خلیج به صدام حسین کمک کردند تا شورشیان عراق از جوامع کرد و شیعه را سرکوب و قتل عام کند. رجوی در این برهه یک بار گفته است:” کردها را زیر تانک ها بگیرید و گلوله هایتان را برای پاسداران نگه دارید. “

دین که از سوی مجاهدین خلق شستشوی مغزی و تطمیع شده بود علیه رویکرد دیپلماتیک پرزیدنت اوباما در قبال ایران و در جهت پیشبرد منافع مجاهدین خلق، مذاکرات امریکا با ایران را شکست خورده اعلام کرده . وی ، سال گذشته در جریان مذاکرات ژنو، وزیر امور خارجه جان کری و پرزیدنت اوباما را ” خیلی زیادی مشتاق به توافق با ایران ” دانست.

اما به نظر می رسد که هوارد دین خود ” خیلی زیادی مشتاق” به پول است ، درست مانند حامی مالی اش مسعود رجوی. برای این گونه افراد، منطق ،اخلاق و حتی سیاست فاقد ارزش است. آن چه به آن ها انگیزه می دهد ، جاه طلبی هایشان است. فرقی نمی کند که این جاه طلبی ها چقدر غیراخلاقی و غیرانسانی باشد.

مزدا پارسی

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید