کوه لابی مجاهدین موش زایید!

0
531

کوه لابی مجاهدین موش زایید! (لایحه الحاقی چه دردی دوا خواهد کرد؟)

ایران دیدبان، هفتم دسامبر ۲۰۱۵:…  نکته قابل تأمل دیگر این که وضعیت امروز مجاهدین در عراق، حاصل مواقتنامه هایی است که اعضای این گروه با آمریکا امضا کردند و تعهداتی است که این کشور در قبال آنها پذیرفته است، پروسه انتقال نیز چیزی خارج از این روند نیست و به طور کلی آمریکا تمام راههای ممکن برای انتقال آنها را رفته است و آنچه در حال حاضر انجام می شود نتیجه توجه و تلاش آمریکاست. بنابراین به طور …

لینک به منبع

لایحه الحاقی سنای آمریکا چه دردی از مجاهدین را دوا خواهد کرد؛

کوه لابی مجاهدین موش زایید!

پیش از لایحه بودجه دفاعی که حاوی توصیه هایی غیرالزام آور از سوی کنگره به دولت آمریکا برای حفاظت از گروه تروریستی مجاهدین در عراق است، دولت آمریکا تعهداتی را در این زمینه و در قبال جابجایی و حفاظت ازاین گروه تروریستی را قبول کرده بود که عمدتاٌ در حین خروج نیروهای نظامی ایالات متحده از عراق، به دولت این کشور واگذار شد.

گرچه انجام همان تعهدات و اجرای حفاظت از مجاهدین با کشاندن پای سازمان ملل عامل بقای تشکیلاتی این گروه در عراق بوده است، اما هیچگاه رهبران مجاهدین را راضی نکرده و همواره در طول ۱۰ سال گذشته از دولت آمریکا خواسته اند که دخالت بیشتری به نفع استقرار آنها در عراق انجام دهد و از این ابایی نداشتند که برای خارج شدن از عراق امتناع ورزند ویا به اشکال مختلف در این مسیر سنگ اندازی نمایند.

برکسی پوشیده نیست که موضوع عراق و حفاظت از کمپ لیبرتی بهانه است، بهانه ای که مجاهدین به وسیله آن در پی به دست آوردن حمایتهای سیاسی آمریکا هستند، لابی گروه تروریستی مجاهدین در صدد است که به انحاء گوناگون نام این گروه را در مقابل دیدگان سیاستمداران آمریکایی بیاورد. از این منظر شاید این لایحه را که به امضای رئیس جمهور آمریکا نیز رسیده است، یک گام در مسیر پیشبرد چنین سیاستی تلقی کرده و از آن استقبال کنند. اما آنچه مسلم است فاصله خواستهای مجاهدین با آنچه در متمم لایحه دفاعی آمده است بسیار طولانی است، حداقل خواسته مجاهدین، تسلیح و ماندن در عراق است، اما آنچه در توصیه های کمیته دفاعی آمده است مبنی بر بیرون رفتن از عراق است.

به ویژه توصیه های مذکور بندهای ۵و۶و۷، تماماً ناظر به تکمیل پروسه خروج مجاهدین از عراق می‌باشد که در کمال تعجب و در بند ششم تلاش آمریکا را برای همکاری نزدیک بین ساکنان کمپ با مقامات دخیل در فرآیند نقل و انتقال را درخواست می کند!

این بند در تناقض اساسی با سیاست رهبری مجاهدین برای همکاری قطره چکانی با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل است که به نیت ایجاد تأخیر در روند انتقال اعضای این گروه به خارج از عراق اعمال می شود.

در یک کلام باید گفت که روح رویکرد مجاهدین با آنچه که در لایحه بودجه دفاعی آمریکا آمده است همخوانی ندارد.

نکته قابل تأمل دیگر این که وضعیت امروز مجاهدین در عراق، حاصل مواقتنامه هایی است که اعضای این گروه با آمریکا امضا کردند و تعهداتی است که این کشور در قبال آنها پذیرفته است، پروسه انتقال نیز چیزی خارج از این روند نیست و به طور کلی آمریکا تمام راههای ممکن برای انتقال آنها را رفته است و آنچه در حال حاضر انجام می شود نتیجه توجه و تلاش آمریکاست.

بنابراین به طورکلی باید گفت آنچه در توصیه های کمیته دفاعی به دولت آمریکا آمده است، نهایت اثرگذاری لابی مجاهدین در سیاست آمریکا در باره این گروه است که به دریافت میلیونها دلار از باندرجوی محقق شده است. به همین سیاق اگر رهبری مجاهدین در پی کسب حمایت آمریکا و جلب نظر این کشور است باید میلیاردها دلار خرج کند و یک دهه دیگر صبر کند، شاید کسانی را که برای بند و بست با دولت آمریکا پیش می کند بتوانند درد اصلی مجاهدین را با صراحت بیشتری بیان کنند و رسماً درخواست حضانت این گروه را با آمریکا مطرح سازند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آرشیو موضوع : مجاهدین خلق و آدم های اجاره ای

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید