شگردهای کثیف فرقۀ رجوی برای تحت کنترل گرفتن جداشدگان در آلبانی

0
603

شگردهای کثیف فرقۀ رجوی برای تحت کنترل گرفتن جداشدگان در آلبانی

محمد کرمی، وبلاگ عیاران، پاریس، چهارم دسامبر ۲۰۱۵:… در چند هفته گذشته ۷ نفر خواستار جدایی کامل از فرقه رجوی شدند و کمک مالی فرقه را نخواسته اند و به کمیساریای پناهندگی مراجعه کرده اند که همان حقوق پناهندگی که شامل ۲۵۰ دلار می شود را دریافت کنند اما کمیساریا برگه ای را که فرد قبلا امضا کرده را مقابل افراد قرارمیدهد و مطرح می کند که شما پذیرفته اید که سازمان هزینه شما را حل و فصل می کند …

لینک به منبع

شگردهای کثیف فرقۀ رجوی برای تحت کنترل گرفتن جداشدگان در آلبانی

در پی انتقال بیش از ۲۰۰ نفر که در مدت دو ماه گذشته از عراق به آلبانی صورت گرفت موج ریزش اعضای فرقه رجوی بار دیگر شدت گرفته است. رهبری سازمان مجاهدین ( فرقه رجوی) شگرد ها و شیوه های کثیفی را برای جلو گیری از ریزش نیروها در کمپ آلبانی در پیش گرفته تا به هر شکلی جلوی این ریزش را به طور مقطعی هم که شده بگیرد یا آن را به تأخیر بیدازند. برای نمونه در یک ماه گذشته بیش از ۱۰ نفر از این فرقه در آلبانی جدا شده اند و مسعود رجوی رهنمودهایی در این مورد به سرکردگان فرقه اش در آلبانی ازجمله فائزه محبت کار مسئول کل تشکیلات فرقه در آلبانی و ژیلا دیهیم، فرزانه میدانشاهی و اسماعیل مرتضائی (جواد خراسان) از مسئولان دیگر تشکیلات فرقه در آلبانی داده است.

بنا بر اخباری که جدیدا از تشکیلات فرقه رجوی در کمپ های تیرانا در آلبانی رسیده ، سران فرقه تلاش دارند با وعده و وعید های کاذب تا جایی که امکان دارد این روند ریزش و جدا شدن اعضا را حتی شده برای چند ماه به عقب بیندازند. این درحالی است که بعضی از این افراد جدا شده اعلام کرده اند با آنکه می خواهند دنبال زندگی شان بروند ولی باز هوادار هستند.

از تاکتیکها و شگرد های کثیفی که فرقه رجوی در این رابطه در آلبانی اجرا می کند عبارتند از:

وقتی که فردی اعلام جدائی می کند و می خواهد از سازمان خارج بشود، برگه ای در مقابل فرد قرارمیدهند که در آن از زبان و با امضای فرد قید شده که تمامی مسائل مالی من توسط سازمان مجاهدین حل و فصل می شود، که این مبلغ در حدود ۵۰۰ دلار می باشد. جدا از کلی تحقیر، به خاطر پولی که می پردازند شروط سختی هم برای این کار وضع می کنند از جمله اینکه فرد باید در تحت کنترل فرقه باشد و خارج از خط آنها حرکت نکند و حق هیچ گونه فعالیت سیاسی و نوشتن مقاله و افشاگری ندارد. این شرح حال و وضعیت افرادی است که می خواهند جدا بشوند ولی در زیر چتر فرقه در آپارتمان جدا شده ها در داخل شهر می باشند. اما اگر کسانی بخواهند ا ز چتر سازمان خارج شوند فرقه دیگر پولی به آنها نمی دهد و قاعدتا باید کمیساریای عالی پناهندگی هزینۀ زندگی این افراد را بپردازد.

جهت یاد آوری تا قبل از این امضا گرفتن ها، افرادی که کاملا می خواستند جدا بشوند و هزینه ای از فرقه دریافت نکنند کمیساریا ماهی ۲۵۰ دلار هزینه زندگی به آنان می پرداخت اما اکنون با این امضاهائی که گرفته است این راه را بر روی افرادی که می خواهند کاملا جدا شوند بسته است.

بدلیل فشارها و محدودیت های زیادی که سران فرقه به افراد جدا شده وارد می کنند بعضا خواستار جدایی کامل از فرقه رجوی می شوند که در چند هفته گذشته ۷ نفر خواستار جدایی کامل از فرقه رجوی شدند و کمک مالی فرقه را نخواسته اند و به کمیساریای پناهندگی مراجعه کرده اند که همان حقوق پناهندگی که شامل ۲۵۰ دلار می شود را دریافت کنند اما کمیساریا برگه ای را که فرد قبلا امضا کرده را مقابل افراد قرارمیدهد و مطرح می کند که شما پذیرفته اید که سازمان هزینه شما را حل و فصل می کند، بنابر این به شما چیزی تعلق نمی گیرد. در واقع این افراد که نه زبان می دانند و نه سرپناه و نه خورد و خوراک دارند با این شگرد کثیف فرقه رجوی در آلبانی مجبور می شوند همچنان در کنار تشکیلات فرقه بمانند. این افراد که می خواهند کامل جدا بشوند از شرایط بیرون و کمیساریا خبری ندارند و فرقه از این بی خبری و ناآگاهی افراد استفاده می کند و از آنها امضا می گیرد که متاسفانه بعدا در نتیجۀ این امضا با مشکل مواجه می شوند یعنی کمیساریا هم به داد آنها نمی رسد.

یکی دیگر از شگرد های کثیف فرقۀ رجوی در آلبانی این است که از افراد امضا گرفته که کار های حقوقی و مالی آنان را تماما خود سازمان پیگیری می کند. لذا وقتی افراد جدا می شوند کمیساریا تمامی این کاغذ های امضا شده را در پیش روی افراد جدا شده قرار می دهد. به همین دلیل نفرات وقتی به کمیساریا مراجعه می کنند هیچ جوابی نمی گیرند و سرگردانند.

در گذشته ساختمان افراد جدا شده و افراد تشکیلات در کنار هم بود و افراد باهم در ارتباط بودند. اما فرقه رجوی برای اینکه افراد تشکیلات با افراد جدا شده ارتباط نداشته باشند ساختمان مربوط به افراد تشکیلات را پس داد و ساختمانهای دیگری را بیشتر در حومۀ شهر تیرانا پایتخت آلبانی گرفت که دو ساختمان یا به اصطلاح پایگاه بزرگ آنها از شهر خیلی دور می باشند. فرقه افراد این ساختمان ها را به صورت گروهی با فرمانده مشخص در جاهای مختلف اسکان داده است تا آنان به طور کامل از دنیای بیرون قطع باشند. در محل زندگی این افراد تمامی پنجره ها با پرده های ضخیم یا رنگ آمیزی پوشیده است تا بیرون را نبینند یعنی عملا به نوعی زندانی یا در واقع بدتر از زندانی هستند که به هیچ وسیله ای یعنی نه تلفن و نه اینترنت دسترسی ندارند و از دنیای بیرون کاملا قطع هستند. این افراد فقط هفته ای یک بار با فرمانده خود اجازه دارند به مغازه های منطقه خود بروند و خرید هفته را انجام بدهند.

شگرد کثیف دیگری که شواری رهبری یا همان زنان شورای مرکزی دست ساز مریم قجر عضدانلو در آلبانی به فرماندهی فائزه محبت کار به کار می برد تا خانواده نفر جدا شده را متلاشی کند در نمونۀ زیر مشخص می شود:

چندی قبل یکی از اعضا که در آلبانی جدا شده است بدنبال این بوده که همسرش را از ایران به آلبانی نزد خودش بیاورد. در این رابطه کلی در خواست به کمیساریا و دولت آلبانی داده است تا بتواند برای همسرش ویزا بگیرد. وقتی که فرقه رجوی از موضوع مطلع شده است یکی از زنان شورای مرکزی ( شورای رهبری سابق) بارها با همسر آن فرد در ایران تماس گرفته و با فرهنگ مبتذل مریم قجری مدعی شده که وی ( زنی که تماس گرفته) نامزد شوهر ایشان است و الآن هم در کنارش خوابیده است. با این ترفند کثیف می خواهند خانواده جدا شده را متلاشی کنند و مانع از آمدن همسر آن فرد به آلبانی بشوند.

نکته ای که باید یادآوری کرد این است که توافقی مابین کمیساریای پناهندگی با سازمان مجاهدین امضا نشده است اما این یک توافق تلویحی است که کمیساریا از امضائی که نفرات به سران فرقه در آلبانی می دهند بعد از درخواست جدائی سوء استفاده می کند.

حالا هم فرقه برای زیرپا گذاشتن تعهد مالی خود زمینه سازی می کند بدینگونه که تا کنون به افراد جدا شده که زیر چتر فرقه هستند ماهانه ۶۵۰۰۰ لک (واحد پول آلبانی) (برابر با ۵۰۰ دلار) می دهد. اما چند ماه قبل سران فرقه در آلبانی نفرات جدا شده را جمع کرده و مطرح می کنند که از سال آینده ۴۵۰۰۰ لک ( ۳۴۵٫۸۳ دلار) می خواهند بدهند و شروع می کنند به امضا گرفتن از افراد در این مورد که چندین نفر امضا نکرده اند و نسبت به این مسأله اعتراض دارند.

کمپ لیبرتی عراق به آلبانیحمایت از تشکل جداشدگان فرقه رجوی در آلبانی ضروری است

سیاوش رستار: چرا مسعودرجوی قصد دارد آلبانی را اشرف دوم کند؟قسمت ۲ ـ منطقه سبز

سیاوش رستار: چرا مسعودرجوی قصد دارد آلبانی را اشرف دوم کند؟قسمت ۲ ـ منطقه سبز

مسعود رجوی با ترور شخصیتی و ازدور خارج کردن و کشته سازی قصد دارد تا این پیکره را نگه دارد. با توجه به دوسال واندی که مجاهدین خلق پایشان را درالبانیا گذاشته‌اند ، مسعود رجوی با ریزش و اختلاف نظرها و پشت …ادامه مطلب

احسان بیدی:چوب دو سر طلا، هم خون دادیم هم زمین ـ ۲

سیاوش رستار: چرا مسعودرجوی قصد دارد آلبانی را اشرف دوم کند؟قسمت ۲ ـ منطقه سبز

چند هفته قبل از اینکه این درگیری‌ها شروع شود،مسعود رجوی در نشست ویدئویی افراد سازمان را توجیه کرده بود که نیروهای عراقی قصد تصرف اشرف را دارند و با شانتاژ وقایع را ورونه جلوه داده بود وبه همین دلیل فرماندهان نفرات را درصحنه ترغیب میکردند و فرمان حمله می‌دادند تا …ادامه مطلب

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید