پارلمان عراق به پشتیبانی از خانواده ها وارد میشود

0
914

پارلمان عراق به پشتیبانی از خانواده ها وارد میشود

بنیاد خانواده سحر، بغدادف بیست و هفتم نوامبر ۲۰۱۵:…  عضو هیئت رئیسۀ مجلس نمایندگان عراق دکتر همام حمودی به کمیسیونهای حقوق بشر و روابط خارجی مجلس رهنمود داد که هیأتی را برای دیدار از اردوگاه لیبرتی در بغداد جهت اطلاع از وضعیت افراد موجود در آن و انتقال خواست خانواده هایشان برای دیدار با فرزندانشان تشکیل بدهند. این موضوع هنگام دیدار او با خانواده هایی که خواستار دیدار با فرزندانشان …

لینک به منبع

پارلمان عراق به پشتیبانی از خانواده ها وارد میشود

خبر دیدار خانواده های دردمند و رنج کشیده، که صرفا طالب دیداری هرچند کوتاه با عزیزانشان در اردوگاه لیبرتی هستند، با هیئت نمایندگان مجلس عراق در منابع زیر انعکاس یافت:

پارلمان عراق در حمایت از خانواده های گروگانهای رجوی در کمپ لیبرتی

سایت دکتر همام حمودی معاون اول رئیس پارلمان عراق و عضو هیئت رئیسه پارلمان که مبتکر برگزاری نشست خانواده ها با نمایندگان مجلس عراق بود به تاریخ سه شنبه ۲۴ نوامبر ۲۰۱۵ خبر این جلسه را در لینک زیر منتشر نمود:

http://www.hamoudi.org/news.php?action=view&id=672

همچنین سایت رسمی مجلس نمایندگان عراق نیز در تاریخ چهارشنبه ۲۵ نوامبر خبر این دیدار را منعکس کرد:

http://www.parliament.iq/details.aspx?id=52873&AlwType=Pre

پارلمان عراق در حمایت از خانواده های گروگانهای رجوی در کمپ لیبرتی

در سایت دکتر همام حمودی آمده است:

به رهنمود دکتر حمودی کمیته ای برای دیدار از اردوگاه لیبرتی تشکیل می شود

دکتر حمودی بار دیگر از اروپا خواستار پذیرفتن اعضای سازمان مجاهدین خلق جهت خروج آنها از عراق در اسرع وقت شد.

عضو هیئت رئیسۀ مجلس نمایندگان عراق دکتر همام حمودی به کمیسیونهای حقوق بشر و روابط خارجی مجلس رهنمود داد که هیأتی را برای دیدار از اردوگاه لیبرتی در بغداد جهت اطلاع از وضعیت افراد موجود در آن و انتقال خواست خانواده هایشان برای دیدار با فرزندانشان تشکیل بدهند.

این موضوع هنگام دیدار او با خانواده هایی که خواستار دیدار با فرزندانشان هستند اعلام شد. خانواده ها گفتند که بعضی از فرزندان آنان در کمپ اسرای جنگی هستند و اعضای سازمان مجاهدین خلق نبوده اند.

دکتر حمودی در سخنان خود هنگام این دیدار از دولت و وزارت خارجۀ عراق خواست که از سفارتخانه های کشورها و هیئت نمایندگی ملل متحد بخواهند که به تعهدات پیشین خودشان عمل کرده و اعضای سازمان مجاهدین خلق را بپذیرند و با آنان به عنوان پناهندگان برای تضمین اینکه دیگر در عراق نمانند و در اسرع وقت از اینجا بروند برخورد کنند.

معاون اول رئیس پارلمان عراق در این دیدار که با حضور کمیسیون روابط خارجی و رئیس کمیسیون حقوق بشر و گزارشگر ویژه پارلمان صورت گرفت گفت: «مجلس نمایندگان برای تضمین و سرعت خروج آنان از عراق بعد از دیدار با خانواده هایشان با حضور دولت و سازمان مهاجرت به عنوان یک برخورد و رفتار انسانی از سوی ما تلاش خواهد کرد و این وظیفه ای است که آیین اسلام و عرف بین المللی بر عهدۀ ما گذاشته است».

الشیخ د. حمودی یوجه بتشکیل لجنه لزیاره معسکر لیبرتی ویجدد المطالبه لإوربا بأستقبال منظمه خلق وخروجهم من البلد بأقرب وقت

در سایت رسمی پارلمان عراق هم به تاریخ چهار شنبه ۲۵ نوامبر آمده است:

پارلمان عراق در حمایت از خانواده های گروگانهای رجوی در کمپ لیبرتی

کمیتۀ پارلمانی موظف به رسیدگی به خواسته های خانواده های اعضای سازمان مجاهدین خلق بوده و خواسته های آنان را با دولت مطرح می کند.

کمیتۀ پارلمانی، موظف به رسیدگی به خواسته های خانواده های اعضای سازمان مجاهدین خلق، به ریاست نمایندۀ پارلمان ارشد صالحی امروز چهارشنبه ۲۵ نوامبر ۲۰۱۵ جلسه ای در محل کمیسیون حقوق بشر و با حضور اعضای کمیسیونهای امنیت و دفاع و روابط خارجی با کمیتۀ عالی کمپ لیبرتی در نخست وزیری، برگزار کرد.

این کمیتۀ پارلمانی طی جلسۀ خود خواسته های خانواده های این سازمان ایرانی و خواستشان مبنی بر دیدار با فرزندانشان در کمپ لیبرتی را مطرح نمود تا دولت اقدامات لازم را برای انجام این دیدار اتخاذ کند.

در این جلسه با طرح پروندۀ کمپ لیبرتی طی جلسات آیندۀ مجلس نمایندگان توافق شد.

الشیخ د. حمودی یوجه بتشکیل لجنه لزیاره معسکر لیبرتی ویجدد المطالبه لإوربا بأستقبال منظمه خلق وخروجهم من البلد بأقرب وقت

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید