قربانیان مجاهدین خلق نیازمند کمک از بیرون هستند

0
1325

قربانیان مجاهدین خلق نیازمند کمک از بیرون هستند

مزدا پارسی، انجمن نجات، مرکز فارس، بیست و چهارم اوت ۲۰۱۵:… مصطفی در حوالی مقر سازمان مجاهدین خلق در اورسوردواز پاریس بود که مورد ضرب و شتم عوامل گروه قرار گرفت. او مورد خشونت ورزی همیشگی مجاهدین قرار گرفت چرا که می خواست از رهبر سازمان که در اوور مستقر است اجازه ملاقات با دخترش را بگیرد. او نهایتاً پس از سفرهای بسیار به کمپ اشرف و سپس کمپ لیبرتی در عراق وقتی موفق به …

لینک به منبع

لینک به متن انگلیسی

قربانیان مجاهدین خلق نیازمند کمک از بیرون هستند

مصطفی در حوالی مقر سازمان مجاهدین خلق در اورسوردواز پاریس بود که مورد ضرب و شتم عوامل گروه قرار گرفت. او مورد خشونت ورزی همیشگی مجاهدین قرار گرفت چرا که می خواست از رهبر سازمان که در اوور مستقر است اجازه ملاقات با دخترش را بگیرد. او نهایتاً پس از سفرهای بسیار به کمپ اشرف و سپس کمپ لیبرتی در عراق وقتی موفق به دیدار با فرزندش نشد ، تقاضای خود را در مقر رهبر فرقه در اوور مطرح کرد. در این سفر دختر دیگرش حوریه نیز با پدر همراه بود که وی نیز توسط عوامل مجاهدین مجروح شد .

سمیه نمونه ای از بسیاری است که فرقه ی مجاهدین خلق در کمپ هایش اسیر کرده و دور از خانواده و دوستان و جامعه نگه داشته است.

“اعتماد بقای خانواده ” بنیادی ست در انگلستان که از داوطلبانی تشکیل شده که نگران افراد ، جوامع و خانواده هایی ست که مورد سوء استفاده فرقه های دیکتاتوری قرار گرفته اند. برخی از اعضای این بنیاد داوطلبانی هستند که فرزندان ، والدین ، خواهران و برادران یا دوستان وهمکارانی دارند که توسط فرقه ها فریب خورده اند و به عضویت آن ها در آمده اند. وظایف این بنیاد بسیار شبیه به کار خود ما در انجمن نجات است که منحصراً به بحث رهایی قربانیان فرقه ی رجوی می پردازد.

در این مقاله به بنیاد اعتماد بقای خانواده (FST ( به عنوان منبعی آگاه و معتبر در زمینه ی فرقه ها می پردازیم که به طور حرفه ای با شمار زیادی از کیس های مطالعاتی که مورد سوءاستفاده فرقه ها قرار گرفته اند ، سرو کار داشته است. در وب سایت این بنیاد آمده است : “وجه مشترک فرقه های مخرب سوءرفتارهای کینه جویانه و دیکتاتور مآبی منزوی کننده شان است.” شمار زیاد اعضای فرقه ی رجوی وجهی که در بالا ذکر شد را با گوشت و خون خود لمس کرده اند.

قربان علی حسین نژاد عضو سابق رده بالاو از مترجمان سابق مجاهدین خلق است. او نیز دختری دارد که مجاهدین در کمپ لیبرتی به گروگان گرفته اند. به عنوان یک عضو جدا شده وی اجازه ندارد که با دختر خود زینب دیدار کند. ” اعتماد به بقای خانواده” در این باره می گوید:” فرقه ها جدا کننده و قطع کننده ی ارتباط اعضا با خانواده دوستان و همکاران هستند.”

حوادث هولناکی که در فرقه ها رخ می دهند دلیل اصلی آن است که رهبران فرقه قادر هستند اعضا را برای مدت طولانی دور از دسترس جامعه نگه دارند. ابراهیم خدابنده، عضو سابق سازمان که اکنون کارشناس حرفه ای درباره ی فرقه های مخرب است در مصاحبه ای شرح می دهد که چگونه سازو کار فرقه قربانی خود را شستشوی مغزی می دهد.

“فرقه ها دارای هیچ اصل غیرقابل تغییری نیستند و تنها یک اصل در آن ها پایدار است و آن این است که همه چیز باید بر اساس منافع و میل رهبر فرقه صورت گیرد. مریم رجوی می گفت هنر شما این است که اول تمایلات مسعود را خوب تشخیص دهید و دوم آن ها را به طور کامل برآورده نمایید. “

بنابر مطالعات محققان FST ، فرقه ها به وسیله ی روش های گوناگون فریب و اغواگری اعضا را به خدمت می گیرند و از آن ها اطاعت تام و پذیرش محض می خواهند. تفکر آزادانه ممنوع است.

اظهارات آقای خدابنده ، خصوصیتی که در بالا ذکر شد را کاملاً تأیید میکند: “در فرقه ها دروغ گفتن و فریب دادن تئوریزه و نهادینه شده و همه چیز بر اساس دروغ و دغل استوار است . سلسله مراتب از بالا و به پایین دروغ میگویند.”

وی می پذیرد که خود نیز فریب مجاهدین خلق را خورد که عضو آن شد. او می گوید:” سازمان به من دروغ گفت که مسلمان و ضد امپریالیست است و به این صورت مرا جذب نمود و وارد چرخه ی روانی کنترل ذهن کرد و بعد از من خواست به دروغ بگویم که سازمان سکولار و طرفدار غرب است تا غربی ها را جذب کنم.”

ژست غرب گرا و دمکراسی خواه مجاهدین خلق برای سرانش کار کرد بیرونی دارد بدین طریق آنها می توانند حمایت سیاستمداران غربی به ویژه جنگ طلبان صهیونیست در کنگره امریکا را جلب کنند. جالب است که FST درباره این ویژگی فرقه ها نیزمی نویسد:” در عین حال ، فرقه ها برای به دست آوردن مقبولیت در جامعه ی بزرگ تر از خود فرقه و لابی کردن در میان سیاستمداران و افکار عمومی ، از همان نظریه های آزادی بیانی که اعضای خود را از آن محروم می کنند ، بهره می برند.”

در تناقض آشکار با ادعاها و شعارهای دمکراسی خواهانه و حقوق بشری فرقه ی رجوی دیدبان حقوق بشر در سال ۲۰۰۵ گزارشی مفصل با عنوان ” خروج ممنوع” از موارد بسیار نقض حقوق بشر در فرقه ی رجوی منتشر کرد. علاوه بر این گزارش ، بسیاری گزارش ها و مصاحبه ها و خاطرات اعضای جدا شده از این گروه که قربانی سازوکار فرقه ای آن بوده اند در رسانه های دیگر منتشر شده است.( که بیشتر آن ها در سایت انجمن نجات در دسترس است)

FST در توصیف خصوصیات فرقه های مخرب شرح می دهد که فرقه ها تمایل دارند که به لحاظ روانی اغوا کننده و سوءاستفاده کننده باشند تا به لحاظ اقتصادی و جنسی اعضا را تحت کنترل در آورده و از آن ها بهره کشی کنند. به نوشته ی این سایت برخی فرقه ها می توانند به لحاظ جسمی نیز سوءاستفاده گر باشند. گزارش ” خروج ممنوع” نیز تصدیق میکند که اعضای مجاهدین خلق تحت شکنجه های جسمی و روانی قرار می گیرند و دست کم در یک مورد شکنجه های فیزیکی منجر به مرگ فردی به نام پرویز احمدی شده است که در زندان فرقه در کمپ اشرف بوده است. کیس پرویز را برخی دیگر از جداشده ها نیز تایید کردند.

FST همچنین اشاره می کند که از آن جاییکه فرقه ها بسیار فراوان و فریبکار هستند ، دلیل نگرانی درباره ی خطر آن ها روشن است: “جدایی از عزیزان که پس از عضویت در فرقه شخصیتشان برای اعضای خانواده غیرقابل شناسایی می شود، باعث درد و رنج فراوانی برای آنها است. آن ها شاهد تغییرات عزیزان خود و رنجی که از سوء استفاده ها می کشند، هستند. گاهی باید شاهد ناپدید شدن عزیز خود باشند که باعث رنج و تنش و خشم فراوان می شود. “

رنج مشترک دو پدری که این مطلب به آن ها اشاره شد ، آن دو را بر آن داشت که در نزدیکی مقر سازمان در اورسوردواز پاریس دست به اقدامات افشاگرانه درباره ی ماهیت فرقه مجاهدین خلق بزنند. آن ها با پخش بروشور و تصویر و سی دی به آگاهی ساکنان اورسوردواز رساندند که دخترانشان از سوی مجاهدین خلق ربوده شدند و این سازمان ماهیتی غیر دمکراتیک دارد. چنانچه مهندس ابراهیم خدابنده بر این باور است که برای خانواده ی قربانیان ضروری است که در جهت تسریع فرایند رهایی عزیزانشان درگیر شوند. به عقیده ی وی رهایی گروگان های دربند مجاهدین خلق تنها زمانی امکان پذیر است که از دنیای بیرون فرقه برای نمونه از سوی خانواده یا دیگر افراد و نهادهای انسان دوستانه ، مورد حمایت قرار بگیرند. وی می گوید:” به همین دلیل است که فرقه ی رجوی ارتباط با بیرون خصوصاً باخانواده ها را شدیداً کنترل و منع می کند.”

بنا به تحقیقات FST فارغ از اینکه افراد چگونه درگیر حصار های فرقه شده اند، همه قربانیان فرقه نیاز به کمک بیرونی دارند.

مزدا پارسی

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید