کریم غلامی: جعل نامه توسط مجاهدین به نام سعید ماسوری

0
752

جعل نامه توسط مجاهدین به نام سعید ماسوری

کریم غلامی، ایران فانوس، بیست و دوم اوت ۲۰۱۵:…  خیلی وقت بود که خبری از سعید ماسوری در رسانه های مجاهدین نبود تا این که چند روز پیش مطلبی به نام نامه سعید ماسوری به حقوق بشر را دیدم، برای بار اول که نامه را خواندم، فکر کردم که سعید ماسوری از زندان آزاد شده و اکنون در اروپا است. به شددت تعجب کردم. برای همین دوباره نامه را خواندم و اینکه گویا ایشان همچنان در زندان است. چیزی که برای من شگفت …

لینک به منبع

جعل نامه توسط مجاهدین به نام سعید ماسوری

خیلی وقت بود که خبری از سعید ماسوری در رسانه های مجاهدین نبود تا این که چند روز پیش مطلبی به نام نامه سعید ماسوری به حقوق بشر را دیدم، برای بار اول که نامه را خواندم، فکر کردم که سعید ماسوری از زندان آزاد شده و اکنون در اروپا است. به شددت تعجب کردم. برای همین دوباره نامه را خواندم و اینکه گویا ایشان همچنان در زندان است.

چیزی که برای من شگفت انگیز بود که فرد شناخته شده ای به نام سعید ماسوری که از طرف مجاهدین به ایران فرستاده شده بود تا در ایران در یک عملیات برای ترور سران جمهوری اسلامی شرکت کند، دستگیر شده و بر اساس نوشته های خودش “بعد از سالها زندان و سلول انفرادی و شکنجه و …” اکنون در سلول انفرادی اش البته بعد از شکنجه به برنامه ماهواره ایBBC نگاه کرده و یک نامه نوشته و به خارج از زندان فرستاده است. اگر آقای سعید ماسوری در زندان و در سلول انفرادی اش دارای تلویزیون و یا اینترنت است و می تواند برنامه BBC را ببیند، باید گفت که زندان های ایران حتی از استاندارد بهترین زندان های دنیا نیز بالاتر است. هر فردی حتی کودکان نیز می توانند بسادگی به ساختگی بودن این نامه پی ببرند.

اما سعید ماسوری کیست:

سعید ماسوری یکی از نام هایی است که در تشکیلات مجاهدین زیاد شنیده شده است. از سال ۱۳۷۲ تا سال ۱۳۸۰ مسعود رجوی در یک پروژه خونین که به دنبال آن بسیاری چه از طرف مجاهدین و چه از طرف ایران و سران حکومتی کشته شدند. این پروژه خونین که مجاهدین به آن “راهگشایی” می گفتند، طرحی بود که مسعود رجوی در آن می خواست با ایجاد جرقه بین دو کشور ایران و عراق، مجددا جنگ راه بیندازد. این پروژه در سال ۱۳۸۰ با دهها موشک از طرف ایران به سمت پایگاه های مجاهدین شلیک شد، به پایان رسید. دولت عراق در قبال این موشک باران، هیچ اقدامی انجام نداد. در نتیجه هیچ جنگی بین ایران و عراق صورت نگرفت و طرح مسعود رجوی با شکست روبرو شد. سعید ماسوری یکی از قربانیان این طرح جنایت کارانه مسعود رجوی بود.

وقتی خبر دستگیری سعید ماسوری پخش شد، مسعود رجوی از او یک قهرمان ساخت تا با آن بسیاری از صداهای معترض را سرکوب بکند. سعید ماسوری به عنوان یک شاخص، فردی که انقلاب کرده و به عملیات رفته و دستگیر شده و زیر شکنجه اعتراف نکرده است، معرفی می شد و هر کسی هم حرفی می زد با کوبیدن نام سعید ماسوری بر سر آن فرد صدای آن فرد را خاموش می کردند. بعد از مدتی، درون تشکیلات مجاهدین زمزمه های بلند شد که اولا سعید ماسوری اصلا شکنجه نشده است و حتی یک سیلی هم نخورده است و با جمهوری اسلامی همکاری هم می کند. حکم اعدام او به حبس ابد تخفیف پیدا کرد. در یکی از نشست ها مسعود رجوی که تا آن موقع سعید ماسوری را یک قهرمان می خواند، این موضوع را توضیح داد و او را یک خائن صدا کرد.

گذشته از شخص آقای سعید ماسوری که برایش آرزوی سلامتی و آزادی از زندان را دارم و برنامه BBC که چه محتوایی داشت، این عمل مجاهدین بسیار زشت و ناپسند است. استفاده از نام یک زندانی و نسبت دادن یک نامه به نام او کاری غیر انسانی است. و همه ما می دانیم که آقای ماسوری در زندان هرگز دست رسی به ماهواره و یا اینترنت ندارد و او هرگز این برنامه را ندیده است. این بار اولی نیست که مجاهدین به نام افراد مختلف نامه و یا یک متن را منتشر می کنند. این کار مجاهدین ناپسند و زشت است و من آن را محکوم می کنم.

برای اطلاع خواننده گان متن کامل نامه ای که به نام آقای سعید ماسوری منتشر شده است را در زیر می آورم.

“شورای محترم حقوق بشر

احتراما اینجانب سعید ماسوری، زندانی سیاسی محکوم به حبس ابد که بیش از ۱۵ سال است، تحمل حبس میکنم، هیچگاه تا بدین حد از نظر روحی متأثر نشده بودم، که بعد از سالها زندان و سلول انفرادی و شکنجه و … حال … میشنوم، که گویا ( تلویزیون بی بی سی ) بین ” شلاق بدستان ” و ” شکنجه گران ” با کسانی که برای حق، عدالت، کرامت انسانی، آزادی و حقوق اولیه مردمشان زیر شلاق و شکنجۀ شکنجه گران قرار داشته اند، هیچ تفاوتی وجود ندارد…!!! گویا شکنجه گر و شکنجه شده به یک میزان صاحب حق هستند …!!! روح حاکم بر اعلامیه جهانی حقوق بشر، کنوانسیون منع شکنجه و شورای حقوق بشر سازمان ملل در حراست از کرامت انسانی و پاسداری از آزادی و حقوق انسانی بود، تا نقض حقوق بشر را منع و ناقضان آن را به مؤاخذه گرفته و برتعداد مدافعان و معیارهای حقوق بشری بیفزاید و از آنها حمایت کند…..!!! حال چگونه است که گویا در برنامه ای به نام ”پرگار ” در تلویزیون بی بی سی با آوردن یک شکنجه گر، که حتی ازشکنجه های خود بر متهمان به افتخار یاد کرده، شورای حقوق بشر هم هیچ واکنشی نشان نداده است؟؟؟ مگر نه این است که حتی اگر، مدرکی علیه او بعنوان مباشر و معاونت در شکنجه و … در دست نیست ( هر چند خودش اقرار کرده و به آنها افتخار هم کرده)، آیا این کار بوضوح مذموم اخلاقی نیست؟ و آیا این وظیفه دولتها نیست که از ترویج فرهنگ شکنجه و آزار و تخفیف کرامت انسانی جلو گیری کنند؟؟؟ راستی چنین برنامه هایی قبل از آنکه ”به اصطلاح دموکراسی” نامیده شود، چراغ سبز و ترغیب بیشتر بازجوها و شکنجه گران برای آزار و شکنجه امثال ما، که کماکان در زندان هستیم، نیست ؟؟؟ و این برنامه ها شکنجه گران را نسبت به آینده خود و بکار گرفتن شکنجه و آزارهای بیشتر، علیه ما زندانیان ایمن تر و خاطرجمع تر نمیکند…!؟ که حتی عذاب وجدان هم نداشته باشند و بدون هیچ دغدغه ای بزنند و بکشند، چون کانالهایی مثل بی بی سی آنها را سوژه شوهای تلویزیونی خود میکنند تا شکنجه انسانها را بعنوان خاطره بگویند … ضمن اعتراض و ابراز انزجار از چنین برنامه های ضد اخلاقی و غیر انسانی، از شورای حقوق بشر، خواستار رسیدگی به این موضوع هستم!! اگر چه به عقیده من، نه تنها ”شکنجه گر میهمان” که تک تک نفرات شرکت کننده در آن برنامه، نقش غیر انسانی خود در ترویج “شکنجه ” و سفید کاری و ” آبرو دهی” به همه شکنجه گران قدیم و جدید را فعالانه ایفا کرده اند ….. و مرز بین انسانیت و اخلاق غیر انسانی را بکلی مخدوش کرده اند!!

به امید بر چیده شدن شکنجه و طلوع آزادی و حقوق بشر

سعید ماسوری

زندان رجایی شهر/ مرداد ۱۳۹۴

رونوشت: به گزارشگر ویژه حقوق بشر، احمد شهید”

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید