ابراهیم خدابنده:جریان مسئله داری در فرقه رجوی – قسمت ششم

0
559

جریان مسئله داری در فرقه رجوی – قسمت ششم

ابراهیم خدابنده، ایران اینترلینک، یازدهم ژوئیه ۲۰۱۵:…  اطلاع یافتم که سازمان بعد از گردهمائی در ویلپنت، جلسه ای با عنوان “اولین نشست مجمع عمومی اتحاد زندانیان سیاسی متعهد به سرنگونی” برگزار نمود که در آن تعدادی از نفرات شورای ملی مقاومت هم صحبت کردند. ظاهرا فرقه رجوی تهدیداتی از جانب افشاگری های ایرج مصداقی، به عنوان یک زندانی سیاسی سابق، علیه سازمان در درون مناسبات …

 

جریان مسئله داری در فرقه رجوی – قسمت ششم 

اخیرا موارد باز هم بیشتری از نمونه های ابراز ناراحتی و نارضایتی از جانب اعضای قدیمی سازمان مجاهدین خلق و همچنین شورای ملی مقاومت در پیام ها و ایمیل های متعدد، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، به دستم رسیده است.

مطلع شدم که سازمان به مناسبت سالگرد آزادی مریم رجوی از بازداشت پلیس فرانسه، جشنی در آلبانی ترتیب داده است که تمامی نفرات سازمان در این کشور در آن شرکت نمودند. افراد شرکت کننده در جشن از برگزاری این برنامه ابراز رضایت و شادمانی میکردند که علتش این بود که اولا تمامی نشست ها و کارهای دیگر کنسل شده بود و ثانیا توانسته بودند بعد از مدت ها در یک محیط نسبتا باز و آزاد با برنامه های متنوع همراه با پذیرائی شرکت کنند.

برگزاری این جشن بهانه ای بود تا افراد برای مدت بسیار کوتاهی هم که شده از شرایط محصور فرقه ای خارج شده و لحظات خوشی در کنار سایرین داشته باشند و لذا از این بابت بسیار خوشحال و راضی بودند.

یکی از نفرات شرکت کننده در این جشن برایم نوشته بود: “علت رضایت و خوشحالی افراد نه بخاطر سالگرد آزاد شدن مریم رجوی از بازداشت در پاریس، بلکه بخاطر آزاد شدن موقت و کوتاه خودشان از محدودیت های سازمان بود”.

پیام ها حاکی از تشدید فضای نارضایتی است که روز به روز بیشتر و گسترده تر میشود. از آنجا که مسئولین مشاهده میکنند که افراد معترض و ناراحت هستند، برای مهار کردن این وضعیت، دست به ترفندهای کنترلی و محدود کننده هر چه بیشتری میزنند که خود موجب تشدید نارضایتی ها میشود.

اطلاع یافتم که سازمان بعد از گردهمائی در ویلپنت، جلسه ای با عنوان “اولین نشست مجمع عمومی اتحاد زندانیان سیاسی متعهد به سرنگونی” برگزار نمود که در آن تعدادی از نفرات شورای ملی مقاومت هم صحبت کردند. ظاهرا فرقه رجوی تهدیداتی از جانب افشاگری های ایرج مصداقی، به عنوان یک زندانی سیاسی سابق، علیه سازمان در درون مناسبات احساس کرده و لذا این برنامه را ترتیب داده بود تا به اصطلاح در مقابل او صف آرائی نماید.

نفرات شورا در این رابطه میگویند که کاملا واضح و مبرهن و بلکه تابلو است که از افراد شورا استفاده و بهره برداری ابزاری میشود و در حالیکه افراد شورا از کمترین حق مشورت و رایزنی در هیچ امری برخوردار نیستند به گفتن یا نوشتن مطالبی مغایر با ایده ها و نظرات خودشان وادار میگردند و حتی گاه از جانب آنان صحبت هائی متفاوت با نظرات صریح آنان نقل قول میشود. آنان میگویند که افراد شورا را صرفا برای مقابله با جداشدگان و منتقدان میخواهند و در هیچ رابطه دیگری آنها را به حساب نمی آورند.

ابراهیم خدابنده

۲۰ تیر ۱۳۹۴

لینک به صفحه فیسبوک آقای خدابنده

لینک به قسمت اول:
جریان مسئله داری در سازمان مجاهدین خلق و سخنی با هواداران (چو می بینی که نابینا و چاه است ..)
لینک به قسمت دوم:
جریان مسئله داری در فرقه رجوی – ادامه (شماره دو)

لینک به قسمت سوم:

جریان مسئله داری در فرقه رجوی (قسمت سوم)
لینک به قسمت چهارم:
جریان مسئله داری در فرقه رجوی – قسمت چهارم (مرگ عضو ربطی به مریم ندارد ولی خواب عضو را باید گزارش کرد؟)
لینک به قسمت پنجم
جریان مسئله داری در فرقه رجوی – قسمت پنجم (مارها هر جا پیدا میشوند)

ابراهیم خدابنده دسامبر 2014ابراهیم خدابنده: وحشت فرقه رجوی از عواقب روند جدائی ها

رونمایی کتاب “گسست بندها”

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید