حسین نژاد: یاد و شناخت بزرگترین جنبش درون تشکیلاتی علیه رجوی … (4)

0
1037

یاد و شناخت بزرگترین جنبش درون تشکیلاتی علیه رجوی که توسط او سرکوب شد (قسمت چهارم)

قربانعلی حسین نژاد، پیوند رهایی، پاریس، هفتم ژوئیه ۲۰۱۵:…  – اعتراض به عدم وجود دموکراسی و رهبری شورایی در درون سازمان. – ضرورت شرکت هر یک از اعضای سازمان در تصمیم گیریها و خطوط اساسی سازمانی و انتخاب رهبری (با تشکیل کنگره) طبق اصول و آموزشهای اولیۀ سازمان مجاهدین. – علل و عوامل شکست هر دو مرحلۀ استراتژی نبرد مسلحانه با رژیم (جنگ چریک شهری و تهاجم از بیرون …

لینک به منبع

لینک به قسمت قبلی 

یاد و شناخت بزرگترین جنبش درون تشکیلاتی علیه رجوی که توسط او سرکوب شد (قسمت چهارم)

۲- جمع بندی دوساله (۶۱ تا ۶۳) از انحرافات رهبری سابق سازمان مجاهدین خلق ایران (بخش دوم)

دنبالۀ نامۀ ۱۱۹ صفحه ای مجاهد خلق پرویز یعقوبی به مهدی ابریشمچی:

– اعتراض به عدم وجود دموکراسی و رهبری شورایی در درون سازمان.

– ضرورت شرکت هر یک از اعضای سازمان در تصمیم گیریها و خطوط اساسی سازمانی و انتخاب رهبری (با تشکیل کنگره) طبق اصول و آموزشهای اولیۀ سازمان مجاهدین.

– علل و عوامل شکست هر دو مرحلۀ استراتژی نبرد مسلحانه با رژیم (جنگ چریک شهری و تهاجم از بیرون مرز) که موجب تقویت و تهاجم هر چه بیشتر رژیم و بسته تر شدن فضا برای هر دو شیوۀ مبارزۀ نظامی و سیاسی شد.

– اگر سی خرداد و مبارزۀ مسلحانه تردید بردار نیست ولی آیا شروع مبارزۀ مسلحانه به لحاظ زمانی هم تردید بردار هست یا نه؟

– در نتیجۀ عدم آمادگی ما برای شروع مبارزۀ مسلحانه نیروهای ما تماما شناخته شده و علنی در چنگال رژیم بودند و حتی تمام کادر مرکزی هم مسلح نبودند تا چه رسد به اعضا و هواداران و به غیر از تعداد کمی از افراد که خانۀ مخفی داشتند بقیه در خانه های علنی زندگی می کردند.

– مرکزیت سازمان اصل انتقاد و انتقاد از خود را از بالا به پایین و یکطرفه کرده و برای عناصر پایین حق انتقاد از عنصر بالاتر و حق تحلیل و تبیین قائل نیست.

– وجود مرکزیت خطاناپذیر و معصوم و غیر قابل انتقاد برخلاف اصل سانترالیسم دموکراتیک سازمان می باشد اصلی که مرتبا از سوی مرکزیت نقض می شود.

– با اینکه نزدیک به دو سال از مبارزۀ مسلحانه مان با رژیم می گذرد با از دست دادن بیش از هشتاد درصد از نیروهایمان نتوانستیم حاکمیت سیاسی را به دست بیاوریم و این نیاز به پاسخ به چراهای فراوانی دارد که باید داده شود.

– در زمان بنیانگذاران با آنکه استراتژی مبارزۀ مسلحانه اتخاذ شده بود سالها منتظر شدیم تا جو جامعه آماده شود و دست به هیچ عملی نزدیم چون آمادگی وجود نداشت و حتی برای اینکه جو جامعه خراب نشود و ساواک متوجه نگردد از چریکهای فدایی خلق خواستیم که مدتی عملیات مسلحانه شان را به تأخیر بیندازند.

– بایستی همانطور که دو سال کج دار و مریز ادامه دادیم بازهم تا آمادگی لازم به روال گذشته ادامه می دادیم و این را که خط ما چه باید باشد در سطح سازمان به رأی می گذاشتیم و از همۀ اعضا می پرسیدیم و از نظرات جمعبندی می کردیم.

– صدور اعلامیۀ سیاسی نظامی شماره ۲۵ مورخ ۲۸ خرداد ۶۰ یکی از خطاهای سیاسی ما و عدم نظرخواهی از افراد و اعضا برای آمادگی و شروع مبارزۀ مسلحانه یکی از خطاهای تشکیلاتی بود.

– مسعود رجوی در هر دو ملاقات با طارق عزیز معاون و مشاور صدام حسین و با گارسیا معاون و مشاور نخست وزیر فرانسه مرا به عنوان مشاور سیاسی خود معرفی کرد.

– مرکزیت سازمان دیکتاتوری را بر سازمان حاکم کرده و مانع از تشکیل کنگره یا هر نهادی است که محدودیتی برایش ایجاد کرده و یا بخواهد کارهایش را حسابرسی کند. از این رو هر کاری که می خواهد می کند.

– مبارزه با ارتجاع و امپریالیسم جدا از مبارزه بر علیه اپورتونیسم حاکم بر سازمان و رهبری منحرف نیست.

– چرا وقتی مسعود دعوت کرد که برای صحبت به اور بیایم از آمدن خودداری کردم؟

عکسی تاریخی از مراسم یادبود مصدق در احمد آباد با حضور پدر طالقانی – مجاهد خلق پرویز یعقوبی ایستاده پشت و سمت راست مسعود رجوی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید