دختران اسیر نیجریه ای ‘مجبور شده‌اند برای بوکوحرام بجنگند’

0
957

میریام به ناچار به ازدواج تن می‌دهد و بارها به او تجاوز می‌شود: “خیلی دردناک بود، من فقط جسمم آنجا بود و هیچ کاری از دستم بر نمی‌آمد.” میریام می‌گوید دختران مدرسه چیبوک در ساختمانی جداگانه نگهداری می‌شوند. به روایت این دختر هفده ساله، افراد بوکوحرام به او و دیگر دختران گفته بودند: “شما زن‌ها باید از شوهرانتان یاد بگیرید چون آنها در راه هدف خون می‌دهند. ما هم باید برای الله بجنگیم.”میریام می‌گوید دختران مدرسه‌ چیبوک در طول یک سال اسارت “شستشوی مغزی” شده‌اند و اکنون خود زندانیان دیگر را تنبیه و مجازات می‌کنند. بوکوحرام به دنبال برقراری حکومت اسلامی در شمال‌شرقی نیجریه است او می‌گوید خودش شاهد بوده که این دختران چند نفر از مردان روستای او را کشته اند: “آن مردها مسیحی بودند. مردان بوکوحرام آنها را به زور روی زمین دراز کردند بعد این دختران گلوی آنها را بریدند.”

دختران اسیر نیجریه ای ‘مجبور شده‌اند برای بوکوحرام بجنگند’

بی بی سی ـ 30.06.2015       بی‌بی‌سی مطلع شده دخترانی که بوکوحرام تقریبا ۱۴ ماه پیش از مدرسه‌ای در شهر مسیحی‌نشین چیبوک در شمال شرقی نیجریه ربود مجبور شده‌اند برای آنها بجنگند و حتی مسیحیان را بکشند.

سه زن که گفته‌اند زمانی در همان اردوگاه دختران ربوده‌شده زندانی بوده‌اند، به بی‌بی‌سی گفته‌اند شبه نظامیان بوکوحرام را دیده‌اند که دست و پای مسیحیان را می‌بندند و سپس دختران با چاقو شاهرگ آنها را می‌زنند.

آنها همچنین به بی‌بی‌سی گفته‌اند که برخی از این دختران اسلحه دارند و برخی نیز دیگر زندانیان زن را شلاق می‌زنند.

افراد بوکوحرام اکنون این دختران را به عنوان معلم برای آموزش دیگر دختران و زنان ربوده شده به کار می‌گیرند.

تایید این اطلاعات از طرف منابع مستقل امکان پذیر نیست، اما عفو بین‌الملل هم پیشتر اعلام کرده بود بوکوحرام دختران دیگری را که ربوده، آموزش داده و وادار کرده تا برایش بجنگند.

null
میریام هفده ساله بارها مورد تجاوز قرار گرفته است

از ۲۷۰ دختری که در آوریل سال گذشته از مدرسه شهر چیبوک ربوده شدند، ۲۱۹ نفر هنوز اسیر هستند.

“میریام” (این اسم واقعی او نیست) دختر هفده ساله‌ای که بعد از شش ماه اسارت توانسته فرار کند، مجبور به ازدواج با یکی از جنگجویان بوکوحرام شد و اکنون از او حامله است.

به محض ورود به اردوگاه اسیران، به میریام و دختران دیگر گفته‌ شده آماده ازدواج شوند.

میریام می گوید او و چهار نفر دیگر امتناع کرده اند. وی می افزاید: “آنها رفتند و با چهار مرد برگشتند و گلوی آنها را جلوی ما بریدند. بعد به ما گفتند برای هر دختری که از ازدواج خودداری کند همین اتفاق خواهد افتاد.”

null
برای آزادی دختران مدرسه چیبوک کمپین‌های زیادی برپا شده است

میریام به ناچار به ازدواج تن می‌دهد و بارها به او تجاوز می‌شود: “خیلی دردناک بود، من فقط جسمم آنجا بود و هیچ کاری از دستم بر نمی‌آمد.”

میریام می‌گوید دختران مدرسه چیبوک در ساختمانی جداگانه نگهداری می‌شوند.

به روایت این دختر هفده ساله، افراد بوکوحرام به او و دیگر دختران گفته بودند: “شما زن‌ها باید از شوهرانتان یاد بگیرید چون آنها در راه هدف خون می‌دهند. ما هم باید برای الله بجنگیم.”

میریام می‌گوید دختران مدرسه‌ چیبوک در طول یک سال اسارت “شستشوی مغزی” شده‌اند و اکنون خود زندانیان دیگر را تنبیه و مجازات می‌کنند.

بوکوحرام به دنبال برقراری حکومت اسلامی در شمال‌شرقی نیجریه است

او می‌گوید خودش شاهد بوده که این دختران چند نفر از مردان روستای او را کشته اند: “آن مردها مسیحی بودند. مردان بوکوحرام آنها را به زور روی زمین دراز کردند بعد این دختران گلوی آنها را بریدند.”

عفو بین‌الملل می‌گوید بوکوحرام از ابتدای سال ۲۰۱۴ تاکنون، ۲۰۰۰ دختر را ربوده است. علاوه بر این بوکوحرام از سال ۲۰۱۳ بیش از ۵۵۰۰ غیر نظامی را کشته است.

بوکوحرام قصد دارد در شمال‌شرقی نیجریه یک حکومت اسلامی برپا کند، اما در ماه‌های اخیر نظامیان نیجریه با کمک ارتش کشورهای همسایه آنها را از مواضع خود عقب رانده‌اند و صدها دختر توانسته‌اند بر اثر این حملات از اسارت فرار کنند.

به نظر می رسد قرار دادن دختران و زنان در معرض خشونت شدید، سیاست بوکوحرام برای تخریب هویت انسانی آنهاست تا ایدئولوژی آنها را پذیرفته و مانند ابزاری در اختیار آنها عمل کنند.

null

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید