بیانیه منتسب به نمایندگان اروپا خبرسازی فرقه مجاهدین از آب در آمد

0
611

خبرگزاری رسمی ایران، ایرنا، در خبری نوشته است «پس از بررسی‌های انجام شده، مشخص شد که پارلمان اروپا هیچ‌گونه بیانیه، اعلام موضع رسمی و غیررسمی در این مقطع نداشته است». وزارت خارجه ایران به بیانیه‌ای که از جمله در وب‌سایت ژرارد دپره، نماینده پارلمان اروپا، منتشر شده، اشاره کرده و می‌گوید این نماینده از مدافعان سازمان مجاهدین خلق است و «تعداد انگشت‌شماری از نمایندگان پارلمان اروپا با او ارتباط و همکاری دارند».

وزارت خارجه ایران: بیانیه منتسب به نمایندگان اروپا خبرسازی است

رادیو فردا ـ 03.06.2015  وزارت خارجه ایران می‌گوید بیانیه‌ منتسب به ۲۲۰ نماینده پارلمان اروپا در مورد «وخیم‌تر شدن وضعیت حقوق بشر در ایران» یا اجازه «بازرسی از اماکن نظامی و غیرنظامی»، «خبرسازی» است.

خبرگزاری رسمی ایران، ایرنا، در خبری نوشته است «پس از بررسی‌های انجام شده، مشخص شد که پارلمان اروپا هیچ‌گونه بیانیه، اعلام موضع رسمی و غیررسمی در این مقطع نداشته است».

وزارت خارجه ایران به بیانیه‌ای که از جمله در وب‌سایت ژرارد دپره، نماینده پارلمان اروپا، منتشر شده، اشاره کرده و می‌گوید این نماینده از مدافعان سازمان مجاهدین خلق است و «تعداد انگشت‌شماری از نمایندگان پارلمان اروپا با او ارتباط و همکاری دارند».

در عین حال بنا بر بیانیه وزارت خارجه ایران، «اکثریت نماینده‌ها و گروه‌های سیاسی خواهان تعامل مثبت و گسترده با جمهوری اسلامی هستند».

در بیانیه‌ای که از جمله وب‌سایت ژرارد دپره، منتشر کرده، و خود او در وب‌سایت یوتیوب نیز آن را اعلام کرده، «در مورد وخیم‌تر شدن وضعیت حقوق بشر در ایران و نقش ایران در بحران خاورمیانه هشدار داده شده، و در عین حال از تهران خواسته شده تا اجازه بازرسی‌های اتمی سرزده از تمامی اماکن نظامی و غیرنظامی خود را بدهد.»

این بیانیه همچنین حمایت خود را از مریم رجوی، رهبر «شورای ملی مقاومت ایران» برای آنچه در این آن «تغییر دمکراتیک» در ایران نامیده شده، اعلام ‎‎کرده است.

وزارت خارجه ایران اصالت مطالب مطرح‌شده از سوی آقای دپره را «قویا محل تردید» توصیف کرده است و می‌گوید «با شناختی که از پارلمان اروپا وجود دارد»، امضای چنین متنی «احتمالا فضاسازی و شانتاژ خبری» سازمان مجاهدین خلق ایران در پارلمان اروپا است.

وزارت خارجه ایران در عین حال تاکید کرده آنچه این وزارت‌خانه «خبرسازی» نامیده، با هدف جلوگیری از توسعه روابط ایران و پارلمان اروپا انجام گرفته است.

لینک به منبع: رادیو فردا

Rajavi cult New Yorkرادیو فردا: سفر به پاریس، از جیب سازمان مجاهدین خلق؟

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید