فریدون اورموی: اصل برائت در محاق فراموشی!

0
784

تیتر خبر درج شده در وبسایت رسمی فرقه ی رجوی ” تماس تلفنی فرانسوا اولاند و باراک اوباما: رژیم ایران باید پاسخگوی نگرانیهای اتمی باشد ” نام دارد که طی آن آمده است:” کاخ سفید اعلام کرد: باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا با فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه تماس گرفت و مذاکرات اتمی ۱+۵ با رژیم ایران و وضعیت اوکراین را مورد بحث قرار داد.رؤسای جمهور بر تعهدات خود در دستیابی به یک توافق درازمدت جامع، که به‌ طور کامل و قابل تاییدی، پاسخگوی نگرانیهای جامعه بین‌المللی در مورد برنامه اتمی رژیم ایران باشد تأکید کردند.

اصل برائت در محاق فراموشی!

فریدون اورموی ــ 27.03.2015   درسیستم حقوقی جهانشمول، اصل بر برائت متهم است مگر آنکه خلاف آن ثابت شود!

معنی ساده ی این مفهوم این است که تا ثبوت یک اتهام توسط یک دادگاه صالحه و آنهم با فراهم بودن کلیه ی شرایط و لحاظ همه جانبه ی حقوق متهم ، او را نمیتوان مورد ایراد قرارداد.

اما باند رجوی در همکاری تنگاتنگ با سلطه گران و مرتجعین جهانی براین اصل مسلم خدشه وارد کرده و میخواهد که این متهم در زیر فشارهای غیرقانونی و خلاف شئون انسانی، همواره ثابت کند که مبری از گناه است!!

البته اعلام این چنینی خبر ازطرف سران غرب ممکن است جنبه ی دیپلماتیک و با هدف ستاندن آخرین امتیازات ممکن در پایان مذاکرات باشد ، اما باند رجوی که مرگ خود را در این سازش معقول و متناسب با توازن نیروی عملا موجود جهانی میداند، واقعا هم بدور از ملاحظات دیپلماتیک، برآن است که نگذارند کوچکترین کاری در رفع تنش منطقه ای انجام گیرد!!

تیتر خبر درج شده در وبسایت رسمی فرقه ی رجوی ” تماس تلفنی فرانسوا اولاند و باراک اوباما: رژیم ایران باید پاسخگوی نگرانیهای اتمی باشد ” نام دارد که طی آن آمده است:

” کاخ سفید اعلام کرد: باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا با فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه تماس گرفت و مذاکرات اتمی ۱+۵ با رژیم ایران و وضعیت اوکراین را مورد بحث قرار داد.

رؤسای جمهور بر تعهدات خود در دستیابی به یک توافق درازمدت جامع، که به‌ طور کامل و قابل تاییدی، پاسخگوی نگرانیهای جامعه بین‌المللی در مورد برنامه اتمی رژیم ایران باشد تأکید کردند.

آنها در عین حال متذکر شدند، رژیم ایران باید گامهایی را برای حل و فصل موضوعات باقی مانده بردارد “.

دراین مورد به یاد مثل معروف آذربایجانی افتادم که میگوید :

” با وجودی که من عنین هستم و طرف بارها این موضوع را ازمن شنیده است ، باز متوسل به تجاهل العارفین شده و می پرسد که چندتا بچه داری”؟!!

بلی ایران بارها اعلام کرده که نگرانی اسرائیل و سلطه ورزان حامی او از تحقیقات اتمی ایران بی مورد است و برای ثبوت صحت این ادعا، کمال همکاری را با بازرسان آزانس بین المللی درمیان گذاشته که احتیاجی برای بازثبوت نیات صلج طلبانه ی خود نیست اما بزعم کسانی که نیات سیاسی استعمارگرانه ی خود را رها نکرده اند، باز هم باید دلایل دیگری برای ثبوت بی گناهی خود ارائه دهد؟!!

یکی از شخصیت های تاریخ معاصر ایران و آذربایجان دراین مورد میگوید:

” انسان با سوء نیت را هزار دلیل محکم قانع نمیکند، چرا که او با حسن نیت وارد میدان نشده و درصدد رسیدن به حقیقت نبوده و تنها در پی به کرسی نشاندن اغراض ازپیش تعیین کرده ی مغرضانه ی خود بوده و برآن نیست که دلایل و مستندات کافی طرف را بشنود”!

بدین ترتیب طرف مدعی که مافیای رجوی و اربابان او باشند، قصد خیری نداشته و بدنبال دلیل و حجت نبوده و مترصدند که نیات خود را برکرسی نشانند.

نیاتی که کاری با حقیقت و … نداشته و تنها درخدمت زورگویی های سلطه گرانه است!

دراین میان مردم ودولت منتخب او وظیفه ای برای قانع کردن طرفی که ممکن است قصد قانع شدن ندارد ، برعهده ی خود نمی بیند!

به اکراین که میرسیم و نظر نگارنده این است که منبع جنگ نهایی و سوم جهانی را ازاین منطقه تدارک دیده اند، باید گفت که مصوبات روزهای اخیر مجلس؟! این کشور، در زیر فشار سفارات آمریکا در کیف ، مجبور شد که به تعهدات دولت اکراین در مذاکره با طرف مقابل پشت پازده و مصوبه ای را بگذراند که راهی جز بازگذاشتن جنگ طلبی های آمریکا که حاصل بحرانهای علاج ناپذیر سیستمی آنست، باز نمیگذارد!

لینک به منبع : نیم نگاه 

rajawi-Neokanha-Shakhes

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید